lördag, december 18, 2010

Usel bloggare..

Nu är vi där igen.. djävulsperioden före jul..
Både jag och mannen sliter järnet på våra jobb. Har mycket att göra som helst ska bli klart innan jul..

Att det är jul om en vecka känns bara konstigt. Har ingen som helst julfeeling. Känner bara stress... Försöker dock ta det lugnt, vill ju inte upprepa förra årets "misstänkt-hjärt-infarkt-besök-på-akuten" på julaftonsmorgonen..

Blir jag inte klar i tid så är det inte hela världen. Jag får helt enkelt jobba mellandagarna och barnen får vara på dagis/fritids. Dom överlever nog det..

I måndags var det Lucia på dagis. Melker sjöng för fullt och showade glatt i luciatåget. Den lilla spjuvern..


Vi konstaterade lite sorgset/nostalgiskt att det var vår allra sista lucia på Kanonkullen.. Nästa år går Melker i förskoleklass och vi har lämnat Kanonkullen bakom oss..

Annars har jag inte så mycket mer att tillägga om denna vecka..
Jo förresten, vi var ju ute med jobbet i tisdags kväll. Det höll jag på att glömma.

Var först och bowlade på Kungsholmen. Väldigt roligt! Det var måååånga år sen som jag bowlade, men nu måste vi ta tag i det. Har pratat så länge om att åka och bowla hela familjen, men det blir ju aldrig av..

Efter bowlingen var vi på B.A.R och åt mat. Mitt första restaurangbesök sen efter OP. Det gick finfint!

Nu har vi en skön helg framför oss. Micke jobbar iofs, men barnen och jag är lediga. I morgon ska vi bara vara hemma. Ska baka en del har jag tänkt.. och städa lite.. och pyssla lite.. och bara ha det gött!

På söndag är det innebandy för båda barnen och sen avslutar vi dagen med tomteparad hos mamma och pappa!

Trevlig helg på er!

1 kommentar:

Monkan sa...

Nu så e jag med igen... :) Saul skaffade ett Google konto till mig när jag fick nya mobilen.
Har ju bara läst den andra bloggen tills nu men nu har jag uppdaterat mig här oxå. :)
Tycker du gjorde rätt som låste när du får såna skumma kommentarer.
Kram på dig & trevlig helg
PS. Säg till om du är ledig nån dag så kan jag komma förbi med ljusen!