lördag, april 16, 2011

Härlig vår-lördag

Efter frukosten åkte Micke och Mathilda upp till Maxi. Kvar hemma blev Melker & jag. Först spelade vi Donkey Kong en stund och sen gick vi över till Mix Max innan Melker kom på att han ville ringa en kompis.

Melker hade tur och kompisen var ledig, så det bestämdes att han skulle komma hit. I väntan på att han skulle komma så passade jag på att träna lite på Crosstrainern.

Det är ju väldigt ovanligt att ha en helt oplanerad dag för min del.. Vad skulle jag göra liksom? Jag gick runt och plockade lite inne först och sen tänkte jag; "Det är väl lika bra att jobba lite nu när jag har tid, så ligger jag bra till inför nästa vecka". Så jag startade datorn och öppnade ett planogram och tänkte; "Vad fan håller jag på med? Lägg ner!" Så jag stängde ner och bestämde mig för att jobbet får vänta till måndag!

I stället gick jag ut och plockade lite i trädgården i stället.. Sen plockade jag fram Baden Baden-stolen och la mig i en stund..  Det var otroligt skönt och jag kunde njuta av det!

Gick i väg till lekparken på Svampvägen med grabbarna en stund. Tog med mig en bok och läste medan dom lekte. Så himla skönt att kunna sitta i solen och läsa..

Mathilda & Micke kom hem strax innan fem.
I kväll har vi grillat och bara haft det skönt!

Barnen är uppe än och leker.. känns som att jag kommer lägga mig samtidigt som dom.. jag är trött..





Usch.. dom jäklarna är på väg.. Fast egentligen är det väl delikatesser..
Kanske skulle göra lite nässelsoppa..

Här jobbade Mathilda i dag

4 kommentarer:

STEFAN sa...

Hade Mathilda en bra dag påjobbet?

Marianne sa...

Låter som din lördag blev lika härlig som min.
Bra att du stängde ner jobbdatorn tycker jag. Fina bilder!
Puss

josefina sa...

Härligt att du tog dig tid i solstolen! Vad många blommor ni har! Kram!

Sandra sa...

Pappa... Mathilda hade en jättbra dag!

Mamma.. Visst var det bra :)

Josse.. Ja. jag kände mig duktig :)
Mmm.. mysigt med vårblommor!

Kram!