söndag, juli 10, 2011

Cross och Stinsen

Det blev en tur till Sollentuna idag. Lillebror körde cross i Väsjöbacken och jag ville gärna tittta. Dom åkte upp och ner i slalombacken.. Häftigt och livsfarligt.. Syster hade hjärtat i halsgropen :) Mamma, pappa och Max var också där och tittade.

Vi såg de två sista kvalheaten där Nicklas kom fyra resp sexa. Efter det var det lunchpaus och sen finaler, men barnen ville vidare till Stinsen så vi åkte när det blev lunchpaus.

Nicklas slutade till slut på plats 15 av 60 tävlande. Grymt!

Nicklas & Max

Kusinerna kollar in morbror/pappa

Melker tog kort på Nicklas efter sista kvalheatet

Vi åkte till Stinsen. Barnen skulle få köpa varsin grej då vi kört med somna-själv-orm ett tag för Melker.. Mathilda gjorde på eget initiativ sova-hela-natten-i-egen-säng-orm..

Melker köpte en Beyblade och Mathilda ett nytt Top Model-block. Letade även presenter till kusinerna som ska firas nästa helg, men vi hittade inte det vi sökte.. Fick beställa det på internet i stället.

På vägen hem stannade vi till på Maxi och handlade och hälsade på Micke. Väl hemma så satte jag i gång ett bullbak.. På sommaren måste man få ha lite bullar i frysen..

Melker åkte hem till Vincent och lajjade några timmar. Mathilda hängde mest vid datorn.. Trots att det var fint väder.. katastrof. Vad är jag för mamma egentligen?!

Japp, det var den dagen det.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Hahahah jaaa vad är du för mamma egentligen som åker till stinsen och köper varsin present å sen låter en barnet leka med en vän och den andra sitta å hänga framför datorn trots finväder efter du bakat bullar;)
LÅTER som tyyyyp världens bästa mamma tycker jag.
Själv orkar jag ingenting, V spelar nästan hela dagarna och A spelar el tittar på tvn å jag orkar inte tjafsa så det tar M när han kommer hem;)

Du e bäst helt enkelt tycker jag.
Fina bilder.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Sandra sa...

Tack finaste du!

Puss på dej!