söndag, oktober 30, 2011

Da helg...

Tidigt som attan i fredags morse lämnade mannen landet för att åka till New York.

I och med att jag både fick lämna och hämta barnen, så valde jag att sitta hemma och jobba den dagen. Deppade ihop lite på förmiddagen. Jag insåg att deppen beror på att jag innerst inne inser att den dära resan till New York som jag och mannen pratat om att göra i juni på vår tioåriga bröllopsdag, den resan kommer nog inte bli av.. Vi kommer nog inte att ha råd och hur skulle vi få ihop det med barnvakt?! 
Nåväl, jag ska försöka bita ihop och glädjas med mannen som får göra denna drömresa med lyxrestaurang och helikoptertur och allt sånt..

Barnen kom hem vid två. Mathilda hämtar Melker var och varannan dag nu.. det är stort! Barnen är glada över att få gå hem tillsammans - och för oss är det en himla hjälp!

Vi hade bestämt oss för att göra nåt kul på eftermiddagen, och det blev Junibacken. Jag hade inbillat mig att det var en ny utställning där och hade räknat med att dom skulle ha öppet lite längre.. men så var det inte, men barnen ville åka ändå.

Såklart var det fredagsköer och vi var inte framme på Junibacken förrän vid halv fyra. Så en och en halv timme fick vi där inne.. Men det var barnen nöjda med. Vi hann till och med fika.. dock blev det ju inte middag där som jag tänkt från början. Vi bestämde oss för att uppsöka nån annan restaurang.. det blev Gyllene Måsen.. jag stod dock över och åt hemma i stället.

Väl hemma hade vi en myskväll och sen gick vi och la oss tillsammans jag och barnen. Mysigt!

På lördagsmorgonen efter frukost gjorde vi något som vi pratat om länge, men som aldrig blir av.. Vi åkte till simhallen.. Jag var i ärlighetens namn lite orolig för att det skulle vara mycket folk där och stojigt och så.. men det var hur lugnt som helst. Det var vi och två andra familjer där. Toppen! Vi hade en mysig förmiddag där med både lek och simträning. Det ska vi absolut göra om!

Resten av dagen var vi hemma. Städade och fixade lite i barnens rum.
På kvällen åt vi tacos och kollade på Helt magiskt. Sen la vi oss och sov tillsammans igen. Skönt med tidiga kvällar - men egentiden blir obefintlig...

I dag ställdes det om till vintertid, och därmed fick vi en extra timme. Vi var uppe vid sju enligt vintertiden.. Låg och mös länge i sängen innan vi gick upp.

På fömiddagen skjutsade jag Åsa & Thomas & barnen till Arlanda. Dom drog till Thailand i tre veckor..

Av nån anledning så är jag vän med Kjell Eriksson på Facebook. Minns faktiskt inte varför jag la till honom en gång i tiden, då jag normalt sett bara är vän med såna som jag känner på riktigt. Men hursom helst så la jag till honom som vän nån gång i början av min Facebook-tid.

Nu håller han på med ett projekt - #Kjell5000 - som går ut på att träffa så många som möjligt av sina Facebook-vänner. Och idag hade turen kommit till mig...

Eftersom att min mamma är väldigt förtjust i Kjell, så ville jag att hon skulle vara med. Så strax efter tolv kom hon hit. Det blev en lite pirrig väntan.. men strax innan ett kom den skruttiga Saaben rullandes.. Han har köpt en Saab för 5 000:- som han rullar genom landet med...

Ut kliver Kjell och tre killar till. Hjälp.. vad är det vi ska få vara med om egentligen?!
När dom väl kom in släppte nervositeten...

En kamera riggades upp och vi fick slå oss ned i soffan och äta pizza som dom hade med sig, sen hade vi ett trevligt samtal om vänskap i en halvtimme eller nåt.. Allt filmades.. Phew?! Vad sa vi?! Hur såg vi ut? Tuggade jag med öppen mun?! Läskigt...

Bilderna lånade från mamma

Men det var otroligt trevligt och Kjell var fantastiskt trevlig och lätt att prata med. Kul!
Efteråt så skulle dom spela in en extra scen utanför, då han skulle värma pizza på bilmotorn.. Hur kul som helst och vi skrattade rejält.. undrar vad grannarna tänkte?!





När dom rullade härifrån så satte vi oss vi köksbordet mamma och jag.. Vad var det vi var med om egentligen?! Vilken tokig dag..

Nåväl, mamma gick hem och sen kom hon tillbaka några timmar senare, och även pappa kom en stund senare. Vi gjorde köttfärslimpa till middagen. Gott gott!

I kväll fick barnen lägga sig i tid, och jag fick därmed lite egentid. Skönt!

I morgon blir det fritids för Melker. Mathilda har höstlov, men vill inte vara ensam hemma.. Därför får hon hänga med mig till jobbet. Resten av veckan vet jag inte hur vi ska få ihop.. men det löser sig nog...

6 kommentarer:

Maria J sa...

Haha, Vad crazy!
När jag läste det på fejjan så visste jag ärligt talat inte vem det var. Det vet jag inte så jättemycket nu heller, men jag känner igen honom som nån slags kändis i alla fall, och inser att ni verkligen har haft en konstig och rolig dag, du och din mamma : ) Vad kul!
Kram M

Marianne sa...

Ja, det var minsann en speciell dag.
Kul men lite läskigt. Undrar om jag vågar titta på SVT-play när filmen läggs ut.
Barnvakt under ev. NY-resa för er kan vi nog fixa men inte resten.
Puss

Josefina sa...

UUUUNDERBART! ska läsa mer här i morgon, för nu måste jag sova. kram!

Josefina sa...

Så, nu har jag läst allting - och vad kul med Kjell! Tror det var på Alsing Live (?) som Kjell var där och pratade om sitt projekt. Tyckte det lät häftigt. Och ännu bättre nu när du är med!

Vad duktig Mathilda är som hämtar brorsan och går hem ihop. Vilken bra grej!

Kram.

Sabina sa...

Men jösses sååå coolt att få vara med om. Jag har haft lite svårt för honom men när jag såg honom i fyra stjärnors middag ändrade jag uppfattning en aning;)
Spännande!!!

Kraaaaaaaaam

Sandra sa...

Ja, det var en mycket crazy grej :)

Jag ogillade oxå honom från allra första början, då han var på P3 får många år sedan.

Sen började han på Radio Stockholm och jag tokgillade honom..

Nu efter att ha träffat honom gillar jag honom ännu mera. Vilken härlig människa! Jag vill vara lika crazy som honom...

Kram på er!!