torsdag, november 24, 2011

London-weekend dag ett

I torsdags var det då dags för oss att åka iväg på vår lilla semester!
Halv sex ringde klockan, och vi gick upp och åt frukost. Strax innan halv sju kramade vi Micke & Melker Hej Då och gick ut till taxin som väntade på oss. Vi hämtade upp mamma/mormor på vägen till Arlanda.

Väl på Arlanda så hann vi inte med så mycket annat än att köpa varsin tidning och sen bege oss mot gaten. Vi kunde dessutom konstatera att det var jäkligt underdimensionerat med toaletter vid vår gate.. Vi fick stå så länge i kö att vi fick rusa till gaten...

Flygresan gick bra, ända vi störde oss på var att frukosten var slut.. Det fanns nån wrap-aktig macka kvar, det var allt.. den var inte god..

När vi landat på Heathrow fick vi köa en stund för att komma genom passkontrollen. Det positiva då var ju att när vi kom till väskbandet så kom precis våra väskor. Smidigt!

Tog Heathrow Express-tåget in till Paddington station. Hade förköpt biljetter, så kön för att köpa biljetter kunde vi bara gå förbi. Smidigt det med :)

Väl framme på Paddington Station försökte vi orientera oss för att hitta hotellet. Vi gick en lätt omväg - men till slut nådde vi fram.. Rummen var inte klara ännu, så vi fick ställa in väskorna så länge.

Gick sen tillbaka till stationen och tog tuben till Baker Street. Hade även köpte tunnelbanekorten i förväg. Så det var bara att glida på..  Reseledar-Sandra har varit i farten :)

Vi gick till Madame Tussauds - och såklart hade vi redan köpt biljetterna i förväg så det var bara att gå in. Det var superlugnt där inne.. hade räknat med trängsel, men det var det inte. Skönt!

Vi gick runt och tittade på alla dockor och fotade hejvilt.. jag kände mig gammal när jag inte kände igen en massa kändisar som Mathilda hade järnkoll på :) Avslutningsvis kollade på en 4D-bio. Den var riktigt bra med mycket roliga effekter!

Efter besöket på Madame Tussauds åkte vi tillbaka till hotellet och checkade in. Det var ett finfint hotell med ett fint rum. Toppen! Slappade ett par timmar innan vi åkte in mot stan.

Åkte mot Piccadilly och gick runt och shoppade en stund. Blev ett par tröjor både till mig och Mathilda. Vi avslutade med middag på Pizza Hut innan vi åkte tillbaka till hotellet.
Somnade som klubbade sälar...

Klassisk London-bild i kvällsljus...