tisdag, maj 01, 2012

Valborg & första maj

Av nån konstig anledning så hade barnen skoldag på valborg. Det kanske dom brukar ha?! Men ju nu när valborg låg direkt efter en helg så kändes det snett..

Jag jobbade ett par timmar på morgonen, och sen åkte jag och klippte mig. Kom hem vid halv ett ungefär och ungefär en halvtimme senare kom barnen hem...

Vi bakade muffins och tog det lugnt i några timmar. Satt ute i solen och läste en stund också. Skönt! Alltså den här årstiden är underbar!

Strax efter fyra kom Micke hem och en stund senare åkte vi ut till Sandra, Nicklas & Max. Vi grillade och åt gott och gick sen ner till brasan. Tipsrunda och fika och lek för barnen. Melker hittade en jämnårig kompis som han lajjade med.

Det blev kallt rätt snabbt, så vi smet iväg hemåt runt nio ungefär. Hem och skrev önskelista på Converse som jag skickade med pappa & bror till LA..

Första maj började med att jag cyklade iväg med Melker hem till en kompis och lämnade honom där. En timme senare ringde telefonen.. en olyckshändelse hade hänt.. Tack och lov inget med barnen, MEN.. grabbarna hade spelat tevespel och spelkontrollerna saknade säkerhetsarmbanden.. Det gick vilt till och Melker tappade sin kontrollen.. Tjong i teven.. upprörda känslor och uppriven son..

Åkte och hämtade hem honom så att han fick lugna ner sig. Kändes ju rätt jobbigt för oss alla - även om pappan tog det hela bra och försökte försäkra Melker om att det var en olyckshändelse och att han var lika skyldig han, då han inte satt på armbanden...

Melker var lessen och orolig en stund, och rädd för vad kompisen skulle säga i morgon och så.. men tack och lov så ringde kompisen en stund senare och ville att Melker skulle komma dit igen. Så det var lugnt sen..

Efter lunch kom Veronica & tjejerna hit. Vi åkte en sväng till Plantagen och sen när vi kom hem så var huset fullt.. Förutom våra tjejer så hade även Melker och kompisarna kommut hit, och en stund senare kom även mamma hit. Så det blev storfika med hoppande och stojande barn. Riktig sommarkänsla!

Ja.. som sagt, en liten tokig start på dagen - men annars har det varit en bra dag!

I morgon ska jag slåss för att få Kent-biljetter... Wish me luck!

Det här mötte mig häromnatten när jag skulle gå och lägga mig..  ♥
Jag fick krypa ned i Melkers säng i stället...

Sommarfeeling deluxe!
Fat Boyen och en bok - Just här Svikaren av Katarina Wennstam

Kladdkakemuffins med havretäcke som jag bakade och tog med ut till Sandra & Nicklas

Mathilda & brasan

3 kommentarer:

Josse sa...

Å, stackars lill-killen som blev så ledsen över kontrollen. Vad bra att kompisen ringde sen igen!

Jag håller med dig: vädret/årstiden nu är ljuvligt. Skönt att känna så!

Fin bild på Mathilda och elden. :)

Kram!

Sabina sa...

Men stackars Melker. Kan dock hålla med pappan om att det var lika mycket hans fel. Det finns ju en anledning till att dom ska sitta på.

Låter annars som en underbar helg å jaaa mycket konstigt att dom gick i skolan i måndags, särskilt då jag hört att sätena var lediga.

Kraaaaaaaaam

Mon sa...

Vad trist med TVn där men som sagt, inte Melkers fel ju. Tur dom inte blev arga på honom iaf!
Hoppas ni får en härlig helg nu med god middag ikväll!
Kram!