måndag, mars 25, 2013

Jahadå!

Nu försvann tiden sådär igen...

Jag har:
- Jobbat mycket. Så mycket att jag blev stentrött och tog ledigt två dagar.

- Varit med Melker på skoldisco. Sen skjutsat honom till en kompis där han skulle sova. Några timmar senare hämtade jag honom igen. Kompisen hade somnat på soffan och Melker ville hem. Lite skönt tyckte mamman och pappan.

- Lyssnat och hyssjat på fnittriga tjejer. Mathilda hade två kompisar på besök och trots att hon var sjuk (vilket hon förnekade..) så tjattrade dom till långt in på natten. Morgonen efter vaknade hon med feber som sen blev öroninflammation och spräckt trumhinna och penicillin.. Tog ett par dar att krya på sig...

- Haft hallansvar i Vikingahallen tillsammans med Vera. Det var Elitseriematch och därmed hade vi det soft och satt och pratade mest... Sen fick vi städa en massa. Okul!

- Som sagt varit ledig. I torsdags var barnen oxå lediga och vi skjutsade mamma in till Sthlm. Medan hon var host osteopaten så gick vi på Espresso House och fikade. Mysigt!

Sen strosade vi runt och avslutade på Cajsa Warg. Denna härliga butik. Fikade där oxå.. Satt ute i solen. Skönt!

På väg hem stannade vi på Stinsen där Mathilda skulle handla på H&M.

På eftermiddagen var Melker på kalas och jag och Mathilda var hemma.

På kvällen var det kör. Rrroligt!

- Varit ledig en dag till. Då klippte jag mig, fikade på Waynes i Väsby, handlade matta på Mio, bakade Kärleksmums, fikade med Sabina och slutligen hade Melker nio kompisar här på kalas... Phew! Det var högljutt och svettigt - men vi överlevde. En av tjejerna var kvar en stund efteråt och när hon gick så ville Melker ha en kram.. Gulle!

- Haft helg.. Jag och Mathilda var på handboll, hon fick avstå spel då hon varit sjuk. Micke åkte till Enköping och jag och barnen hade myskvälll och Earth Hour!
I dag har vi inte alls gjort mycket. Handlat och haft mamma, pappa och mormor på fika. Det var den helgen det!

Det var det hele.

3 kommentarer:

Marianne sa...

Tack för sällskapet till staden och tack för kaffet i går. Trevligt!
Puss

Mon sa...

Hela & hela, tyckte det lät fullt upp jag.. :)
Härligt med barnkalas & kramar!

Josefina sa...

Mysigt att hyscha på fnittriga tjejer, och jag förstår att det var lite skönt att få hem discokillen ... !

Du är mitt i livet helt enkelt! Det tycker jag ditt inlägg beskriver! :)

KRAM och glad påsk!