måndag, april 21, 2014

Mars månad

Veckan efter vi kom hem från USA var det fullt upp... Mycket jobb och uppackning efter resan, och kläder som skulle tvättas och tas om hand. Vi var lite trötta, men inte alls så farligt jetlaggade som jag befarat.

På fredagen bjöd vi över mamma, pappa, mormor, Veronica, Thyra, Lucas & Esther för att fira Mathilda i efterskott. Vi åt tacos. Sandra, Nicklas, Max & Mio var fortfarande i Dubai, så dom kunde vi inte bjuda...


Micke jobbade helgen, och på lördagen var det handbollsmatcher och på söndagen fyllde jag 40 år. Jag firade väldigt sparsamt.. jag och barnen åkte till Sky City och handlade desserter på RC Chocolat. På kvällen kom mamma & pappa ner hit med mat - fläskfilé med klyftpotatis och tzatsiki. Min absoluta favorit.. Så åt vi dessert från RC Chocolat sen.

Resan var min present och jag hade inte önskat mig något annat. Fick ändå en multiladdare till mobilen och biljetter till Ägd. Av mamma & pappa fick jag bidrag till festen.

Dagen efter födelsedagen blev jag fint mött på jobbet. Hela min plats var pyntad med ballonger och annat :)
Blev även firad med tårta och presenter. Trevligt!

Den veckan bakade mest hela kvällarna och planerade inför festen.

På lördagen var det då dags för fest! Vi höll till i Odensala bygdegård. Temat för festen var Bad Taste och det var fest för både barn & vuxna och jag hade valt att hålla festen helt alkoholfri. Känns som ett bra beslut!

Vi åt kycklingssallad och hade sen fikabuffé. Körde lite frågesport och sånt under kvällen. Trevligt!
Vi var runt femtio personer och höll på mellan 17-22 ungefär.. Kändes rätt lagom!

När alla lämnade bestämde vi oss för att vara kvar och röja undan den mesta. Det var himla skönt att slippa städa så mycket på söndagen...

På söndagen var det bara själva städandet kvar. Jag är nöjd med min fest - och glad att jag valde att fira mig själv :)

Snyggaste festdeltagarna - Inger, mamma, mormor, pappa & Melker

Fika - Cupcakes med M&M med trycket "Sandra 40", macarons, After Eight bitar, nöttosca
Observera fina dukarna :) 

Min tuffa mormor vann priset "Bad Taste Tjej" 

Helgen efter festen jobbade Micke igen. Mathilda var handbollsfadder på lördagsmorgonen, och sen åkte Mathilda, Melker, Alicia och jag till Uppsala och shoppade. Först på Gränby och sen på IKEA.
På söndagen var det handboll för hela slanten. Matcher och kaotiskt hallhansvar... 

Helgen efter det var det handbolls-DM på lördagen. Vi åkte dit allihopa! Tjejerna var duktiga och gick vidare.. Mamma & pappa kom dit och tog över, medan Micke och jag åkte hem för att gå på fest.
Tjejerna slogs ut i semifinalen.

Vi var på Cissis 30-års fest. Även den hölls i Odensala Bygdegård. Denna gång var temat "Tintin" - lite svårare... men många hade gått in för det rejält :)
Det var trevligt - men när vi blev erbjudna skjuts hem vid 22 så valde vi att åka hem... Barnen sov hos mamma & pappa, så det var skönt att få lufsa runt hemma barnfria.

Dagen efter påbörjade vi vårt rensrace... Sen var mars månad slut!


Inga kommentarer: