torsdag, maj 12, 2016

Grym långhelg

Maj inleddes lite deppigt med lågt humör av flera anledningar. Jag har varig låg och på dåligt humör helt enkelt..

Man lagom till Kristi Himmelsfärdshelgn kom SOOOLEN och allt blev så mycket härligare. Det bara smällde till och blev sommar från en dag till en annan. Lovely!

Vi har temperaturer runt 25-28 grader.. Som mest har det varit 36,7 på framsidan mitt i solgasset..
En kväll när jag och Melker varit i Valstaspåret och åkte hem, då visade tempen på 22 grader klockan åtta på kvällen. Superskönt!

Nåväl, på torsdagen var vi alla lediga och då hade Melker fotbollsmatch ute i Odensala. Jag brände mig.. Inte beredd på den gassande solen och missade att smörja mig. Resten av dagen var vi hemma.. mestadels ute och fixade.


Nu går det undan med växtligheten.. så himla grönt & fint överallt

På fredagen jobbade både Micke och jag hemma. Barnen var med kompisar.

Avslutade dagen med brännbollsmatch

På lördagen började vi alla med träning, Micke & Melker sprang i spåret medan jag, Mathilda, Alicia & Elis åkte ner på Sats. Tjejerna dansade och jag tränade lite själv. Har tyvärr fått en muskelbristning i bicepsmuskeln så jag är lite begränsad i träningen :(

När vi tränat så åkte vi in till stan allihopa. Vi började med ett besök på Fotografiska där vi ville se utställningen "Ikoner". En jättefin utställning om att få finnas <3 p="">
Sedan turistade vi i Gamla Stan och i Kungsan där det var Eurovision Village. Vi asvlutade med en middag på Fridays. En supermysig dag!





På söndagen hade Melker fotboll igen. Resten av dagen var vi hemma och njöt av sol & ledighet!
Mathilda var vi väg hela dagen på Elevrådskongress. Vår stora fina tjej <3 p="">

Inga kommentarer: