måndag, september 19, 2005

Fikadag

I dag var Mathilda först på dagis. Det var knyttepremiär i dag, och hon var förväntansfull i morsen. Men så fort hon kom till dagis ändrade hon sig, och ville inte alls gå på dagis. Hon var sur när Micke gick...

Melker sov i över 1,5 timme i förmiddags och jag fick till slut väcka honom när det var dax att gå till dagis. Har ändrat om vagnen till sittvagn - och han satt som en kung nu!
När vi hämtade Mathilda var hon hur glad som helst och hade haft det jättekul sa hon...

Efter dagis hade vi en timme och en kvart över, så jag frågade Antons pappa om dom skulle ut i lekparken och det skulle dom. Så vi gick över till Antons lekpark, och där var även Max från dagis. Mathilda, Anton & Max lekte jättebra tillsammans - medan vi föräldrar fikade. Antons pappa hade tagit med sig kaffe, saft & bullar! Vilken service!
Melker fick för övrigt premiärgunga. Lite ostadigt var det - men oj vad kul han tyckte det var!

När klockan närmade sig ett var det dax att gå. Gick hem till Katta, där det var mamma & bebisfika. Trevligt! Stannade där i drygt två timmar innan det var dax att ta sig hemåt. Vi tog bussen hem.

Hade en ganska så bra eftermiddag - men sen på kvällen kraschade Mathilda totalt. Hon var trött och blev toklessen över en sak, och var sen helt omöjlig. Till slut fick jag henne lugn och vi låg länge och pratade innan hon somnade.

Hon sa att hon vill inte gå till dagis, för det är så tråkigt att bara vara ute. (Tidigare på kvällen sa hon helt plötsligt "Jag ska aldrig nånsin gå till dagis mera"). Sa till henne att vi ju redan bestämt att hon skulle vara hemma i morgon, och så frågade henne om det hänt nåt särskilt. Då blev hon jättelessen igen och sa att hon inte fått vara med S & E och leka. Skruttan min... Hon var så förtvivlad! Det är nog många känslor som brottas i den lilla kroppen....

Jag önskar så att vi får en riktigt bra dag i morgon!

Inga kommentarer: