söndag, maj 28, 2006

Veckorapport

Har inte tid att skriva så mycket längre - så det får bli en kort veckorapport och ett helt gäng bilder i stället!

Måndag:
Jag jobbade och Mathilda var på dagis. Jag åkte från jobbet tidigt och blev hämtad på stationen klockan halv tre av familjen. Vi åkte gemensamt till dagis där det var vårvernissage. Barnen sjöng vårsånger och sen fick vi titta på deras fina blomstertavlor och lerfigurer som de gjort under våren. Mysigt!

Vi åkte hem vid fyratiden och fikade lite, och sen vid femtiden återvände jag till dagis. Hade först en liten träff med förskolechefen samt vice ordförande i styrelsen om det kommande styrelsearbetet. Sen hade vi en liten vårfest, det var både gamla och nya styrelsen samt förskolepersonalen. Trevligt!

Tisdag:
Jag jobbade, Mathilda var på dagis på förmiddagen och Micke och Melker gjorde inget särskilt. Efter jobbet blev jag upphämtad av mamma på stationen och sen åkte vi till dagis. Där mötte vi Micke, Mathilda & Melker. Mamma passade barnen medans jag och Micke hade utvecklingssamtal med Mathildas fröken. Lika kul som vanligt att höra en massa kul saker :)

Onsdag:
Jag jobbade och när jag kom hem så hade vi besök. Det var fröken Greve som var här och hälsade på. Jättekul! Vi har väl inte setts sen vårt bröllop eller nåt sånt... Hon åt middag med oss och stannade sen kvar tills det var läggningsdax.

Torsdag:
Kristi himmelfärds dag och regntrist väder. Jag och Mathilda skulle ha gått på cirkus, men när Mathias ringde och frågade om han och Ida fick komma över så ville hellre Mathilda leka med Ida än gå på cirkus. Inte mig emot...
När dom kom hit så stack Micke & Mathias iväg och köpte virke till det sista på altanen. Barnen lekte jättebra hela dagen. Dom var kvar ända till klockan sju.

Fredag:
Jag jobbade halvdag. Efter lunch kom Micke och barnen upp till mig på jobbet. Vi gick sen ner på Maxi och handlade. Mathilda var såklart i Minihuset och där blev hon målad till en Geisha.

Lördag:
Mammas födelsedag! GRATTIS!
Veronica & barnen samt Åsa & Thindra kom hit lagom till lunch. Strax innan tre åkte Veronica & co och vi andra åkte över till mamma & pappa för att fira mamma. Trevligt!
ÅSa följde med hem sen igen, och efter ett tag kom även Thomas. Dom stannade kvar på middag helt oplanerat. Skoj!

Söndag:
Vaknade upp till ett rätt trist väder och funderade över vad vi skulle hitta på idag. Började fundera på Överjärva gård och efter en koll på nätet så bestämde vi oss för att åka dit. Dom hade nämligen shettisridning på helgerna och Mathilda har pratat ett tag om att hon vill rida. Jag var inte helt säker på att hon skulle våga, men vi åkte dit i alla fall. När vi kom dit så var det ingen som helst tvekan - hon skulle rida direkt. Hon fick rida på en häst som hette Droste och Mathilda så fullkomligt överlycklig ut. Hon fick rida en liten runda på ca 15 min och hon tyckte det var superkul. Så fort hon kommit av hästen så ville hon rida igen... Men först gick vi runt och kikade på hönorna & tuppen, gick en "Hitta Vilse-stig"och tittade inne i Statarmuséet. Gick sen tillbaks till hästarna och fick stå där och vänta en stund. Mathilda höll på och klappade och matade en häst som hette Jerker, och sen visade det sig att det var honom hon skulle få rida på. Hon blev supernöjd! Även den turen gick hur bra som helst och hon vill helst inte slita sig och åka hem sen...

Undrar om det blir en hästtjej av henne sen? Inte mig emot :)


Melker och Mathilda gungar i Sätunaparken


Mathilda blir målad i Minihuset


Geishan Mathilda


Kladdjocke


Söt Melker med hårspänne



Mathilda poserar


Mathilda på dagisbaksidan


Melker är fångad av Bananer i pyjamas




Att vara ute i regnet är nästan det roligaste som finns


En fjärrkontroll och en saxofon - det är livet


Melker på löpbandet hos mamma & pappa


En blivande hacker?


Världens gosigaste syskonmys


Mathilda på sitt livs första ridtur


Jerker och Mathilda


Mathilda rider på Jerker


Hej då Jerker - hoppas vi ses snart igen....

Inga kommentarer: