lördag, oktober 07, 2006

Arg, less och besviken

Flytten närmar sig med stormsteg och givetivs har problem uppstått!

När vi skrev papper så bestämde det att affären skulle göras klar fre 27/10 - men att nycklarna skulle lämnas över mån 30/10 pga att vi behöver helgen på oss att flytta. Jag minns så väl hur mäklaren frågade köparna om det var okej för dem, och de hade inga invändningar. Jag frågade dessutom mäklaren om man inte skulle skriva papper på det, men hon sa att det behöver man inte när det bara rör sig om ett par dagar. Så är det hela tiden i mäklarvärlden tydligen, och hon har aldrig behövt skriva papper på det... Jag tror att hon kommer göra annorlunda framöver! Även vi har lärt oss hur jävla viktigt det är att ha ALLT på papper.

Jag har via nätet fått en känsla av att de nya köparna hade bestämt sig för att flytta in samma helg som vi flyttade ut... Därför bestämde jag mig för att ta kontakt med mäklaren och be henne kontrollera så att allt var i sin ordning. Det var det givetvis inte...

Vid mäklarens första kontakten med säljarna så fick hon höra att dom har planerat att flytta in redan fredagen den 27:e. Vilket givetvis är helt omöjligt... Då har inte vi ens påbörjat stora flytten. Jag skulle ha veckan på mig att köra smågrejer, för att sedan på lördagen ta det stora lasset. På söndagen skulle städningen ske...

Att vi bestämt på det första mötet att nycklarna skulle lämnas 30/10 hade dom helt förträngt.
Vi sa att vi fick göra det bästa av situationen, och försöka lösa det på nåt sätt. Det kändes väl rätt okej, men långt i från bra. Stresspaniken skenar....

Senare under fredagen får jag ett samtal från mäklaren som säger att hon pratat med både tjejen och även killes pappa, och framförallt den sistnämnda var långtifrån glad. Han påstod att vi försökte lura dem och att vi aldrig nämnt 30/10. Bullshit!

Nu vet jag varken ut eller in, och det här får mig att må riktigt dåligt. Hur fan ska vi lösa det här?

Vi hade ju äntligen lyckats få ihop planeringen med renovering, nya golv, leveransen av nya sängarna, barnvakt under flytthelgen, flyttbil med chaufför och framförallt flytthjälp. Fan, fan, fan!

Jag är så arg, less och besviken att jag gråter!

Kom ihåg - lita aldrig på muntliga avtal - se till att det finns papper på precis ALLT!

Inga kommentarer: