söndag, november 25, 2007

Fröken Underbar

Fredagen blev en riktig partydag för mig..
Melkers dagis var stängt, så Micke var hemma med barnen. Mathilda fick vara hemma även hon. Dom åkte över till Enköping på eftermiddagen.

Jag tog tåget till jobbet vid 06:30. Hann jobba en stund innan det var dags för en "funktionsinformation" följt av lunch. Efter lunchen blev det ett par timmars jobb. Klockan tre hade vi "invigningsmingel" för att inviga våra nya platser efter omflyttningen på kontoret. Jag sitter iofs kvar på samma plats som innan, men har fått lite nya grannar.. Det bjöds på lite plockmat och cider. Trevligt!

För första gången hade vi bestämt oss för att vara med på fredagspuben, som anordnas varje lönefredag. Så vi gick ner och satte oss och drack öl helt enkelt.. Gott! Vid halv sex-tiden kom Fröken Underbar och spelade för oss. Fick höra deras demo för ett par år sedan och fastnade, sen har jag följt dem på My Space och så.. Så nu var det jättekul att få höra dem live. Passade oxå på att köpa deras nysläppta album. Köp det vettja!

Efter puben var vi hembjudna till en arbetskamrat, så vi var fyra stycken som åkte dit tillsammans. Det blev en jättetrevlig kväll med god mat och god dryck. Tiden gick jättefort och plötsligt var det dax att åka hem innan sista tåget gick.. Fick sällskap fram till perrongen, så det kändes okej. Gillar inte att åka tåg själv på kvällen...

Tog en taxi från stationen och hem. Skönt! Familjen var ju i Enköping, så jag kom hem till ett tomt och tyst hus. Somnade som en stock...

Inga kommentarer: