måndag, november 05, 2007

Uppdatering...

Planen var att jag skulle få en lång stund framför datorn i kväll, men så somnar jag i Melkers säng och vaknar en timme senare. Helt förvirrad... Suck!

Förra lördagen så gick vi upp med barnen till mamma & pappa på kvällen. Mathilda skulle absolut vara häxa/spöke...


Bild lånad från
mamma

Vi lämnade barnen hos m&p och sen åkte jag och Micke till Sigtuna på fest. Det var Jockes 40-årsfest. Det visade sig efter en stund att det inte bara var Jockes fest, utan även en bröllopsfest. Jocke & Veronica hade passat på att gifta sig tidigare under dagen. Skoj!

Vi hade en kul kväll, med bland annat en trekamp som jag vann tillsammans med en av Jockes kompisar. Kvällen fick dock avslutas hastigt då mannen i familjen hade fått lite för mycket innanför västen... Suck!

Planen var att mamma & pappa, som tidigare under kvällen gått hem till oss med barnen, skulle sova hos oss med barnen - och vi skulle sova hos mamma & pappa. Inser dock på vägen hem att jag inte har min nyckelknippa med mig, därmed inte heller någon nyckel till mamma & pappa. Tänker att vi får väl smyga in hemma och lägga oss i stället. Så vi åker hem och öppnar dörren med Mickes nyckel. Men se det gick inte... Dom hade hakat för haken vid dörren, så vi kom inte in... Ringde upp pappa som yrvaken fick komma och öppna åt oss. Vi gick in och bäddade iordning i datarummet, och sov sedan där. Knasigt!

På söndagen hade vi Mattias & barnen här en stund.


Jag och Melker gosade i soffan och Melker "loppade"...

Veckan som gick var ganska lugn. Lov i skolan, så det var bara fritids för Mathildas del. Extra kul var att kompisen från en annan avdelning fick vara på Mathildas avdelning hela veckan. Dom hade haft mycket kul tillsammans.

I fredags var det återigen dax att plocka fram spökkostymen... Då skulle det spökas för mormor & morfar. Allt var noga förberett...


Mathilda var lite nervös när vi gick upp. Hon var rädd att det skulle bli fel...

Mathilda, Melker & Micke gick och ringde på och sa "Bus eller godis?". Jag smög då in bakvägen och la en överraskning i kylskåpet.

Mormor & morfar svarade BUS och stängde dörren. Vi la då ett papper och en grön giftorm på trappan och ringde på ännu en gång.. På pappret stod "Titta i kylskåpet".

Dom gick och tittade i kylskåpet och där låg fem avhuggna, blodiga fingrar...



När vi sen ringde på igen och frågade "Bus eller godis?" - så hade dom (som Mathilda sa) lärt sig en läxa och svarade godis.

Mathilda var mycket nöjd med spökerierna...

Sen blev vi bjudna på god middag. Mathilda skulle visa att hon kunde stå på händer, och det slutade med en krasch i golvet med näsblod som följd... Aj, aj!

När hon hämtat sig från kraschen, så visade hon att kunde hoppa långhopprep! Jag hade ingen aning om att hon kunde det... Blev jätteöverraskad när jag såg hur duktig hon var. Hon har inte sagt ett ord om att dom hoppar hopprep i skolan..

Hon var helt svettig när vi tvingade henne att sluta...


Bild lånad från
mamma

Kvällen avslutades med lite ritning i mormor&morfars kökssoffa. Mathilda, med tussar i näsan, ritade en teckning av Pippi för att visa hur hon skulle se ut på lördagens maskeradkalas.



På lördagsmorgonen vaknade Mathilda 06:30 och tittade ut genom fönstret och skrek rätt ut; Det är SNÖ!!! Sen gick det undan... 07:15 var jag och barnen ute och lekte i snön.. Galet! Det var ju bara blötsnö, som försvann snabbt, men det var kul så länge det varade...


Melker kastar snö på Mathilda


... det blir en snöboll tillbaka


Rutschkanan är extra kul med snö på...


Försökte ta några fina syskonbilder, men Melker bara drog i väg ner för kanan...


Med stjärtlapp går det extra fort

Sen var jag och barnen hemma hos Alva & Victor på maskeradkalas. Kul och intensivt :) Mathilda var Pippi och Melker var polis, så han var väl Kling eller Klang :)






Trötta barn i slutet av kalaset

På kvällen fick vi härligt besök av Åsa, Thomas & Thindra och Marianne, Sebastian & Tiger. Hade lite spökfest med övernattning.. Jättemysigt och skoj!


Kvällens efterrättstårta


Söndagen började med stor-frukost och sen lite lek innan gästerna begav sig hemåt.. Mathilda var mer leksugen så hon ringde hem till Alva. Bestämde träff med dem i lekparken. Vi var där cirka en timme. Sen följde Mathilda med hem till Alva, och jag och Melker gick hemåt. Det var hög tid för att sova middag för den lille mannen...

I dag har Mathilda bestämt sig för att ta hål i öronen, och Melker har blivit jätteduktig med pottan. Dom små liven börjar bli stora...

Inga kommentarer: