måndag, mars 24, 2008

Påskhelgen

Påskhelgen närmar sig sitt slut. Det har varit en ganska lugn sådan...

I torsdags så jobbade både Micke & jag hemifrån. Melker var sjuk så han var också hemma, men Mathilda var i skolan. Jag hämtade henne efter lunch. När hon kom hem satte hon igång med att måla påskteckningar, inför eftermiddagen då hon skulle "gå påskkärring".

Strax innan fyra gick jag iväg med två söta påskkärringar. Gick först till grannen mittöver innan vi gick upp till mamma & pappas område för att möta upp Wivi & Alva. Tillsammans med dem gick vi sen runt och önskade Glad Påsk. Jag är inte helt bekväm med det där... men det hör väl till antar jag... Nåja, Mathilda hade i alla fall lagt ner tid och kraft på att göra fina teckningar som hon gav bort. Avslutningsvis så gick vi hem till mamma & pappa där vi skulle äta påskmiddag. Nicklas, Sandra, mormor & morfar, Eva & Thordan var oxå där. Det blev en trevlig kväll!



Vid lunchtid på långfredagen kom Mathias och barnen över. Barnen lekte och vi pratade en massa.. På eftermiddagen stack killarna iväg upp till Arlanda för att kolla flygplan, och då åkte jag och tjejerna iväg på bio. Horton visades på den grymt stora biografen i Märsta så vi passade på att se den.. Det var väl max 20 pers i salongen... Vi hade en bänkrad för oss själva... Fimen var ganska skoj - men för lång.. Mathilda lessnade efter en halvtimme...

Dom sov över hos oss, och för första gången så lyckades tjejerna somna tillsammans... Det tog tid, men till slut så sov dom..

Påskafton blev en tidig morgon.. Det var full speed i huset redan innan sju.. Pust!
Jag och barnen satte igång med pyssel i köket.. Det var lerande, pärlplattande och till slut äggmålning. Sen åt vi frukost!


Mathilda gör lerkakor och Melker gör lerskapelser...



Djup koncentration


Kolla in tungan...


Ta da..


Mathilda gör en taggorm


Kolla vad jag har gjort...


Mathilda målar ägg


... och det gör även Melker

Resten av dagen gjorde vi inget särskilt... Skönt!

I dag, påskdagen, bestämde vi oss för att trotsa kylan och sticka iväg till Skansen. Det var runt sju minusgrader i morse...
När vi kom till Skansen så blev det lite varmare i alla fall, och vi hade en skön och mysig dag. Härligt!


Mathilda på minidalahästen


Melker på en minigris





En orädd ekorre


Fikapaus


Melker spanar efter farsan som är och köper varmkorv


Tildis äter äggmacka


Micke gav sig ut på en löprunda på kvällskvisten

Inga kommentarer: