onsdag, oktober 08, 2008

Kontrast

Hur kul är det att börja morgonen med att skrapa rutorna och åka till jobbet - i stället för att ta med sig handduken och en trevlig bok och gå och lägga sig vid poolen på Cypern???

Det var inte det minsta kul att återvända till jobbet. Fanns inget som jag längtade efter, eller såg fram emot.. Det kändes bara surt, surt, surt!

Nåja, den första arbetsdagen gick bra i alla fall och den blev hyfsat kort, då vi på morgonen fick reda på att det var drop-in-fika på fritids på eftermiddagen. Jag åkte till fritids vid tre och fikade och spelade spel med Mathilda och en kompis i en timme innan vi åkte vidare och hämtade Melker.

Det har visst varit en hel del regn och rusk här hemma medan vi var borta, men i går visade hösten sitt allra bästa jag tror jag. Det var sådär vackert och härligt med alla fina färger.

Kvällen blev rätt jobbig.. Melker var dötrött och var hyfsat lättirriterad. Fixade middagen bums och när vi åt tände vi ett ljus för Henrik.
Kändes mysigt med tända ljus i höstmörkret, så sen när barnen somnat så tände jag ett par värmeljus. Varför gör jag inte det oftare när det är så mysigt?!


Kvällen ägnades åt att ta hand om packningen, och tvätta ett par maskiner. Man skulle behöva ha ledigt i ett par dagar för att ta hand om allt nu :)

Micke jobbade sent, och kom hem vid tiotiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkomna hem! Vem i mitt lag är mamman då? Nyfiken som jag blir, hihi.. Jag har börjat rida, så himla roligt (men ont i rumpan har jag allt idag). Vi kan väl ses sen nån dag när du kommit ordning om du ska jobba hemma nån dag!
Kram kram

Sabina sa...

Välkommen hem ska ni vara, japp det har regnat gärnet när ni har varit borta men det har oxå varit finaste höstvädret.
Ljus är nästan det bästa med hösten.
kramkram