lördag, oktober 18, 2008

Roligt nästan jämt!

Vet inte om man får skriva så här, men jag gör det ändå....
I dag har nog varit en av de värsta mammadagarna i mitt liv... En riktig pestdag!

I går vid tvåtiden ringde en dagisfröken och talade om att Melker hade feber. Bingo! Jag har mycket på jobbet, Micke har mycket på jobbet så det kom så extremt lägligt.. Micke fick ta det, och jag stannade kvar på jobbet ett par timmar.

Melker hade varit hängig då Micke hämtade honom, och väl hemma hade han kräkts två gånger. Men efter att ha fått Alvedon så var han precis som vanligt igen...

Jag kom hem vid halv sju, och då gick precis Micke och barnen ut för att leka ficklamps-kurragömma i lekparken. High life med andra ord... Efter en stunds lek gick vi in, och då åkte Micke i väg till jobbet en stund.

Nattade Melker strax innan åtta och det gick rätt smärtfritt. Mathilda ville vara uppe länge och jag tänkte att det får hon väl vara..

Micke kom hem vid halv tio, och vi satt och tjattrade en stund medan Mathilda satt och tittade på sin nya Bratz-film. När hon sett den tre gånger var klockan halv elva och jag tog med mig henne upp och vi gick och la oss. Mathilda somnade rätt snabbt, men givetvis vaknade Melker då. Han var rätt varm, och hade svårt att komma till ro igen. Efter att ha fått en Alvedon somnade han äntligen. Då hade klockan passerat midnatt.

I morse krävde jag sovmorgon, och fick ligga kvar i sängen ända till 09:30. Förbaskat skönt!
Melker verkade må toppen i morse, och det kändes lovande. Mathilda bestämde sig för att fixa frukost till oss, så vi fick inte komma ner i köket förrän vid tio. Då hade hon brett mackor, och hällt upp fil och flingor till oss. Skruttan! Så långt - en bra dag!

Vi hade planerat att åka och köpa en ny diskmaskin idag, då vår gamla har börjat lukta bränt. Känns sådär... Men en stund efter frukosten så insåg vi att Melker inte var så pigg som vi trodde, så det blev till att stanna hemma.

Micke åkte i väg och jobbade runt tolv, och strax därefter kom Alva hit och lekte. Jag vet inte vad som flugit i barnen i dag, men det blev rätt rörig lek... Mathilda verkade ha svårt att bestämma sig för vad dom skulle leka och dom flög runt överallt och drog fram grejer.. Melker hängde efter och släpade fram grejer. Jag gick efter och tjatade "Tänk på att ni ska städa upp det där sen... " Pust! Jag kände mig riktigt tjatig - men jag är så förbannat less på att plocka, plocka, plocka hela tiden.

Alva blev hämtad strax innan fyra och efter det så bröt det stora kaoset ut. Tjat och gnat och tjafs.. Jag trodde allvarligt att jag skulle bli galen!

Micke kom hem vid sex, och då tog han med sig barnen upp så jag kunde laga mat i lugn och ro. Vi hann inte mer än sätta oss vid bordet förrän tjafsandet började igen...

Nattningen var helt galen, med gråt och tandagnisslan. Jag säger härmed upp mig som mamma! I alla fall fram tills i natt då jag kryper ned i sängen intill mina varma, gosiga och härliga barn... då bleknar nog dagens kaos :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå, Hjärtat. Det får man. Livet är inte alltid roligt. Det finns stunder när man skulle kunna byta bort barnen mot vad som helst. Men det går över. Och snart har man glömt hur jobbigt det var.
Puss på dig.

Sabina sa...

Men jösses det låter ju precis som våra helger brukar vara ibland.
Å jo man får känna och tycka och vilja säga upp sig som mamma ibland,det vill nog alla någongång.
Kraaaaaaaaaaaam

Sandra sa...

Kram tebax!