fredag, juli 17, 2009

Ridning/farmor&farfar/cachejakt

I fredags så åkte jag och barnen till ett stall i Haninge. Där står min arbetskamrats döttrars hästar, och barnen skulle få rida plus att vi skulle få med oss lite ärvegods..

Barnen fick rida på en söt liten häst som heter Filur. Mathilda skrittade runt ett par varv på volten, men sen när hon skulle trava så tyckte hon att det skumpade för mycket och hon blev nöjd rätt fort. Sen fick Melker rida, men efter ett par meter tyckte han det var läskigt och ville gå av.. Det blev väl max 10 minuters ridning..

Inne i stallet så borstade dom Filur en stund, men även där lessnade Mathilda rätt fort. Det var Melker som stod och borstade längst..

Innan vi tackade för oss och åkte hem så fick vi två fulla säckar och en stor påse med leksaker, och en säck full med kläder.. Vi som precis rensat ut i Mathildas rum..

Strax efter att vi kommit hem på eftermiddagen så kom Micke hem, så nu har även hans semester börjat :)

Barnen och Micke åkte till farmor & farfar på kvällen, och jag gick hem till mamma & pappa och åt middag med dem och Sandra, Nicklas & Max. Trevligt!

Jag gick väl hem runt tio. Hemma kollade jag på Patrik 1.5 och sorterade upp lite i leksakssäckarna vi fått.. Pysslade vidare vid datorn sen och kom väl i säng halv två eller nåt :)



Mathilda på Filur


Melker på Filur


På fredagseftermiddagen fick jag ett helt oväntat blomsterbud!


Min älskade kära kusin har skickat blommor till mig bara sådär!
TACK 3>


Melker på en lekplats i Enköping


Mathilda, farfar & Ida på cachingtur
Enligt Mathilda så ville farfar & Ida komma med i bloggen - så här är ni :)


Cachen är hittad!

1 kommentar:

Monkan sa...

Men vilken gullig kusin du har! Trevligt... Hoppas ni har en härlig semester! Hojta när du e tillbaks så kanske vi kan ta en lunch sen tillsammans. Kram