lördag, januari 02, 2010

Nyårsafton

På nyårsafton sov vi till klockan nio. Barnen brukar inte alls sova så länge, men jag har blivit bortskämd rejält under jullovet.. Skönt!

Micke var redan på språng när vi vaknade. Han hade satt på sig sin nya pulsklocka som han fick av oss i julklapp, och sprungit upp till jobbet. Han skulle bara "starta i gång" personalen, så han var hemma redan strax efter halv elva.

Vi drack kaffe och spelade Mathildas spel "Lattjo på Tippen". Sen drog jag i väg och handlade lite smågrejer och la ut en nyårscache.. Har varit sugen på att lägga en cache på det stället ett tag, men inte riktigt kommit mig för. Men nu passade det bra att lägga ut en liten nyårspresent till omkringboende cachare :)

Strax efter halv två kom Family P-J hit för att fira nyår med oss. Vi hade en hyfsat lugn eftermiddag där barnen lekte och vi vuxna slappade lite.. En vända ut i pulkabacken hann vi iofs med oxå.

På kvällen tog killarna hand om middagen. Mycket trevligt!
Vi bjöds på gratinerad hummer till förrätt. Det var nog första gången jag åt hummer, och jag är inte sådär vansinnigt mycket för skaldjur heller.. Det var sådär..

Till varmrätt åt vi fetostfylld oxfilé med timjanpotatis, halloumi, tzatsiki, olivröra och fetaoströra. Mycket gott!

Efterrätten tog jag hand om. Jag gjorde chokladfondant, efter ett recept från Coop. Problemet var bara att det inte fanns nån uppgift om ugnsvärme, så jag chansade lite.. och förmodligen var det inte helt rätt, för dom blev mer gräddade än dom som skulle. Dom ska ju vara lite rinniga i mitten.. Nåja, det blev gott i alla fall!

Strax efter elva gick vi ut för att kika på lite fyrverkerier. De mindre barnen var rätt trötta, men ville inte gå och lägga sig innan fyrverkerierna..

Kom in igen vid halv tolv, och då dök ett av barnen i säng i alla fall. Micke, Mathilda, Melker och jag la oss i vår säng och kikade lite på teve i väntan på tolvslaget. Melker var riktigt trött när klockan var tio i tolv, men höll sig vaken så att vi kunde se fyrverkerierna. Stannade dock inne, stod i barnens rum och tittade en stund och gick sedan ner till de andra och skålade in år 2010!

GOTT NYTT ÅR ♥





2 kommentarer:

Sabina sa...

Låter som en trevlig nyår, vi åt oxå gratinerad hummer till förrätt, men jag ÄLSKAR skaldjur;)
Kramkram

Sandra sa...

Japp, trevligt var det!

Skulle gärna gilla skaldjur mer, det känns majsigt på nåt sätt.. men nä.. det är inte min grej..

*kram*