tisdag, februari 02, 2010

Depeche Mode

I söndags var vi då på Depeche Mode i Globen.

Vi åkte hemifrån runt fyra, och åkte direkt mot Globen. Parkerade bilen där och gick en snabb sväng i centrumet. Jag köpte Alex Schulamns bok "Skynda att älska".

Åkte sen in mot city och promenerade till restaurang Mamadou. Svinkallt var det... Vi var inte rätt klädda för den kylan..

Vi hann sitta på restaurangen en stund innan Marianne & Sebastian kom dit. Det var en mysig restaurang och god mat var det också. Jag åt vårrullar till förrätt och kyckling med jordnötssås till varmrätt. Gott som sagt! Vi hade nog inte gått dit om det inte var för att vi hade en Smartbox - men nu kan jag rekommendera den...

På väg från restaurangen så passade vi på att visa Marianne & Sebastian hur det går till när man cachar. Hittade cachen rätt fort och jag tror allt att M&S fick mersmak :)

Vi kom väl till Globen strax efter åtta och hann precis gå på toaletten och hitta våra platser, och sen gick Depeche på scenen. Jag är ju inget superfan direkt, men dom har gjort många bra låtar och är fan grymma live.. Dave Gahan har en riktigt mäktig röst!

Vi var väl hemma strax innan tolv. Det hade gått bra för farfar med barnen. Skönt!

Och Nej Sara, det blev inga sotade ögon : )
Måste nog gå kursen en gång till för att få till det...

Inga kommentarer: