söndag, februari 07, 2010

Veckorapport...

.. det får väl nästan bli en veckorapport nu då...

Tisdagen var väl en dag som alla andra, förutom att jag både lämnade och hämtade barnen då Micke var i väg på kurs.

I ondags var Mathilda i väg med skolan. Dom åkte till Konserthuset i Stockholm och såg en konsert. Det hade varit bra och spännande. Mathilda var nöjd i alla fall :)

Jag jobbade hemma, och Melker ville så gärna bli hämtade tidigt, så jag hämtade honom redan strax före två. Sen hämtade vi Mathilda efter det.

Tanken var att vi skulle åka på dans sen.. men vi blev förslappade och bangade det. Melker var rätt förkyld och lite småhängig...

Som sagt Melker var förkyld, och på onsdagskvällen tilltog hostandet och snorandet, så på torsdagen och fredagen var han hemma med mig.

Mathilda fick gå hem direkt efter skolan bägge dagarna. Skönt!

På fredagen kändes Melker mycket piggare. Vi åkte i väg och handlade en sväng.. Och det var väl ungefär i den vevan som intensiviteten tilltog... Jäklar, dom har varit speedade och intensiva sen dess.. Som små iglar på sin lilla mamma, och hög ljudnivå och jag vet inte allt... Visionen var att se Lets Dance och ha fredagsmys, men det var helt hysteriskt och fladdrigt. Puh!

I går var Melker på kalas, och under tiden tog Micke, Mathilda och jag en promenad. Skönt!

På kvällen var det Mello. Ungefär samma resultat som fredagens försök att se Lets Dance..

I dag har takskottning stått på schemat. Micke och barnen har befunnit sig uppe på garagetaket och jag har skottat så mycket jag kunde på altantaket..

Om en stund kommer mamma och pappa hit och äter middag med oss. Mysigt!

Jutte, i torsdags satte kören i gång igen! Kul, kul!
I torsdags fyllde även Theo 1 år! GRATTIS ♥



Lite hopp från taket blev det oxå!





1 kommentar:

Josefina sa...

Å, hopp från garagetak ner i snön minns jag plötsligt från när jag var barn! Det var tider det ... ;)