fredag, maj 14, 2010

Sjuklingar

Den här veckan har jag inte jobbat mycket.. I måndags var jag hemma med Melker. Hade tänkt att jobba lite hemifrån, men hade stora problem med att komma åt servern plus att jag insåg att jag inte mådde helt toppen heller.. Så det blev mestadels slappande...

Tack och lov kom Micke hem redan vid fem. Vi åt köpepizza till middag och sen blev det en tidig nattning för min del.. La mig i badet vid sex, och sen halv sju la jag mig i sängen... Tänkte läsa... men somnade nog rätt omdelbart...  Var vaken lite till och från runt midnatt, men sen sov jag vidare till halv sju.. 

Trodde jag mådde okej, hade iofs lite ont i huvudet men stoppade i mig två Alvedon och åkte till jobbet. Hade en grej jag var tvungen att göra...

Melker mådde rätt bra, men var ändå inte tillräckligt host & snorfri för att vara på dagis. Han fick hänga med Micke till jobbet..


I bilen på väg till jobbet kände jag att jag inte hade nått där att göra... borde stannat kvar i sängen... När jag kom in på jobbet kände jag mig helt lost och totalt förvirrad.. Mina arbetskamrater undrade vad jag hade där att göra...
 
En av mina arbetskamrater tog hand om mitt "måste" och skickade hem mig igen. Vad skulle du hit och göra frågade han.. Jag kunde väl inte annat än hålla med... Varför ska det vara så svårt att be om hjälp???
 
Nåväl, jag åkte hem igen. Ringde Micke på vägen för att höra hur vi skulle göra med Melker. Men dom hade inte ens hunnit sätta sig på bussen än, och Melker ville hänga med pappa en stund, så jag kunde åka hem och lägga mig. Skönt!
 
Jag la mig i sängen klockan nio och somnade på två röda.. Jag minns att jag verkligen försökte hålla mig vaken för att lyssna på en grej på radion... men det gick inte...
Sov till klockan tolv. Mådde bättre efter det!
 
Strax efter ett hade Melker fått nog och ville bli hämtad. Så jag hämtade honom, och sen åkte vi hem och mös en stund. Fast han var rastlös och ville iväg och cykla... jag hade ingen ork till det. Behövde spara den lilla ork jag hade för att åka med Mathilda på dansgenrepet... 
 
Vi hämtade Mathilda vid tre och åkte till Kulturum för genrep. Vi blev lite sena dit, men det gick bra ändå.. Genrepet gick bra och nu är det då dags för dansuppvisning igen nästa vecka. Det blir Mathildas tionde dansuppvisning.. Helt galet :)
 
Tack och lov kom Micke hem tidigt även på tisdagen. Så han kunde aktivera Melker lite...  Det blev en tidig nattning även denna kväll.
 
På osndagen mådde vi betydligt bättre både Melker och jag. Hade nog kunnat lämna Melker på förskolan, men tänkte att det var bra med en extra dag hemma så här inför helgen och allt..
 
Det blev en riktigt mysig Melker&mamma-dag. Vi lekte och hade kul hela dagen! En härlig dag faktiskt.. Jag sket i alla dammtussar och att jag kanske borde öppnat jobbdatorn...
 
Mathilda kom hem direkt efter skolan. Hon var en efterlängtad storasyster då ♥
Dom stängde in sig i datarummet och satt vid datorn och pratade och skrattade. Underbart att höra dem vara så goa mot varann :)
 
På eftermiddagen stack jag i väg på kör....

Inga kommentarer: