tisdag, maj 25, 2010

Vernissage, Vårfest och Inspark

I går var jag lätt stressad inför kvällens aktiviteter... Micke jobbade, och jag skulle ro iland allt själv...
Tack och lov så hade jag INGET att göra på jobbet, så jag kunde åka hem redan vid ett-tiden. Hann därmed att göra matsäck i lugn och ro.

Halv fyra hämtade jag upp Mathilda, och vi åkte vidare till förskolan där det var dags för det årliga vårvernissaget. Temat för i år var Barnapapa. Dom har gjort ett helt fantastiskt jobb runt Barbapapa. Superkul!

Vernissaget var verkligen toppenfint, och som grädde på moset så var vädret kalas!








Efter vernissaget var det Vårfest. Skattjakt och Spökjakt (som slutade i tårar för Melkers del, det var för läskigt..). Sen grillades det korv och åts picknick. Vi hade med oss kyckling och potatissallad. Musmigt!

När klockan närmade sig sex så gick vi vidare mot skolan där det var "Inspark" i Mathildas klass. Så då var det picknick igen, följt av brännboll.

Melker lessnade efter en halvtimme ungefär, så han fick gå hemåt.. Morfar mötte upp honom och tog med sig honom hem. Tack snälla för det ♥

Jag och Mathilda var kvar till åtta ungefär. Åkte till mamma & pappa och hämtade Melker och sen hem och la oss.. Trötta som sjutton hela bunten...

2 kommentarer:

Sabina sa...

Ojojoj vilka super morsor vi är, du å jag Emil.
Kraaaaaaaaaaaaaaam

Sandra sa...

Japp, supermorsor är vad vi är...

Kram kram!