söndag, juni 12, 2011

Nävekvarns-resa med abrupt slut

Det gick alldels utmärkt för Mathilda att sova kvar på kalaset! Härligt...
Jag blev så glad för hennes skull då jag vaknade i lördags morse och konstaterade att hon inte ringt under natten :)

Hon tittade förbi hemma vid halv tio för att hämta badkläder. Sen vid elva var kalaset slut och vi gick och hämtade henne. Packade in oss i bilen och åkte hemifrån..

Stannde på Max i Nyköping för att äta lunch, och när vi sitter där så kommer även Marianne, Sebastian & Tiger dit. Vilket sammanträffande!

Melker hoppade över i deras bil och åkte sista biten ut till Nävekvarn med dom. Halv tre var vi framme hos Åsa, Thomas, Thindra & Theo. Även Tobias, Cattis & Samuel var där - så hela gamla Haninge-gänget var samlat! Så himla roligt..

Vi hade en supertrevlig eftermiddag & kväll tillsammans. Barnen kommer urbra överens och hade superroligt. Så himla kul att se att våra barn gillar varandra så mycket!!!

Det enda fotot jag lyckades ta under dagen..
När jag gick dit för att ta ett kort så satt alla barnen uppradade utanför stugan
- men när jag kom hade dom kommit på en lek så alla reste sig och drog..

Vid midnatt tog jag med mig barnen och gick och la oss i stugan. Tobias, Cattis & Samuel åkte hem strax efteråt och resten satt uppe till 02.

Jag är väldigt glad att jag la mig med barnen.. För klockan sex i morse vaknade vi med ett ryck.. Mathilda kräktes.. Första tankarna var överkonsumtion av godis & snacks.. sen kräktes hon ett par gånger till och jag började fundera på vad det var..

Vi slumrade till och från i ett par timmar till. Sen kom nån och knackade på stugan.. då hade dom blivit orolig för oss.. Klockan var nämligen halv elva :) Melker har aldrig nånsin sovit så länge...

Mathilda kändes hyfsat okej, och åt en macka till frukost. Vi velade fram och tillbaka hur vi skulle göra.. Skulle vi åka och handla kläder som vi tänkt? Skulle jag stanna kvar som planerat? Vad händer om jag blir sjuk själv? Jag som skulle åka tåg hem på tisdagen? Bestämmer mig till slut för att stanna...

Vi packade in resten av familjens saker i bilen och så stack vi in till stan allihopa för att äta lunch. När vi kom in på restaurangen gick Mathilda på toa.. och sen gick hon igen.. och igen.. Det var bara att konstatera - hon mådde inte bra..

Jag ångrade mig, och bestämde mig för att åka hem med familjen ändå. Problemet var bara att mina saker låg kvar i Nävekvarn.. Så medan de andra åt klart och fikade så åkte jag och Mathilda tillbaka till Nävekvarn och hämtade mina saker. Det kändes som rätt beslut..

Vi var hemma strax efter sex. Skönt att komma hem..
Nu är det bara att hoppas att vi andra klarar oss från att bli sjuka..

I morrn blir det VAB i stället för att bygga om Thomas barnmats-avdelning. Ska försöka få tid för det en annan gång i stället. Hoppas få till det innan semestern!

Inga kommentarer: