tisdag, juni 21, 2011

Shopping efter jobbet

I dag var det dags att återvända till jobbet.

Jag var ledig i torsdags - skolavslutning
Jag var ledig i fredags - planeringsdag
Jag var ledig i helgen - för det är så det är
Jag var "ledig" i måndags - VAB

Så det kändes nästan som att jag haft lite minisemster, och det kändes trist att återvända till jobbet. Jag fick liksom smak för det här med att vara hemma..  Kommer ju på så himla mycket att göra när jag är hemma.

Nu har jag dessutom fått till det så att jag kan spela av från gamla VHS-band och in på DVD-skivor. Så där har jag en hel del pyssel..

Inser dessvärre att vi var bättre på att filma när Mathilda var liten än när Melker var liten. Det är väl så det är..  (en annan punkt på min att-göra-lista är att göra en likadan minnespärm till Melker som jag gjorde till Mathilda.. )

Nåväl, på jobbet slogs jag av tanken att mer än halva JUNI gått. Det är sjukt..
Jag har två och en halv vecka kvar till min semester.. Vips så är det höst liksom.

Det känns SÅ rätt att sommaren på det stora hela är TOM och oplanerad. Vi kommer att få tid att bara vara i sommar. Det gillar jag MYCKET!

Efter jobbet hade jag ett shoppingsug.. Dumt...  Men Melker behövde ju en ny jacka och nya skor - så jag hade anledning att åka och handla :)

Stannande till på Stinsen och där hittade jag en huvtröja, vindjacka och vindbyxor till Melker. Köpte även ett par basketskor och ett par stövlar till honom. Till mig köpte jag ett Didriksson regnställ i storlek 40 (!!!) - för halva priset! Så himla nöjd..

För övrigt längtade Melker tokmycket till dagis och sian kompisar i morse. Han ville att jag skulle fixa håret innan vi gick dit.. I med Dust It och sen glitterspray...

Inga kommentarer: