måndag, augusti 01, 2011

Nytt kök och eftermiddag i Sigtuna

I morse åkte vi då återigen till Kvik i Upplands Väsby. Vi spikade det sista av vårt nya kök och betalade handpenning.. WOW!

30:e september kommer lasset hem till oss.. Så nu är det bara att sätta sig ner och planera hur vi ska gå tillväga och vad som ska göras innan och så vidare..

Vi gick även in på Sigtuna Golv & Kakel och bestämde oss för vilket golv vi ska ha.
Tjejen där kommenterade nåt i stil med "Om ni redan har bestämt golv så ha ni gjort det värsta nu"
Jag blev lite nojjig då.. Är vi för snabba? För impulsiva?

Men nä.. vi är inte dom som velar och vänder och vrider.. Har vi hittat det vi vill ha - då slår vi till...
Det kommer bli kanon!

Vi åkte hem och åt lunch, toast med sallad. Mumsigt!

På eftermiddagen åkte vi med mamma & pappa till Sigtuna. Spelade bangolf - och för första gången nånsin (tror jag..) så spelade alla sex alla arton banor, även om det var lite dåligt med tålamod mot slutet..

Pappa vann med ett poäng över Micke, och mamma kom trea. Efter golfen gick vi till Våfflan och åt varsin glass. Kan ha varit första gången jag åt glass på Våfflan - utan att äta en mjukglass.. Mjukglass är inget jag vågar mig på att testa nu efter op.. En kula päronglass fick det bli..

I morgon åker vi till Vaxholm. Ska cacha och mysa - och även träffa min jobbarkompis och vi ska visst åka båt tillsammans! Supermysigt...

Melker in action...

... och Mathilda in action

Här satt vi och åt glass och beundrade utsikten

.. och sen satt vi här en stund innan vi återvände hemåt...

3 kommentarer:

Mon sa...

Mysig dag!!!!!

Sabina sa...

Underbart!!

Josse sa...

Minigolf har det blivit en del här också. :)