måndag, november 21, 2005

Skön helg

Åh vilken skön helg det blev!
I lördags morse åkte Micke & Mathilda på simning. Det gick väl sådär. Mathilda blir trött fort, och lessnar. Trist! Det som gick så himla bra en period...


Medan Micke & Mathilda var i väg så var jag och Melker hemma. Upptäckte att det var stopp i avloppet i tvättstugan, så det luktade pekka där. Då fick Micke nåt kul att syssla med :)

När Micke & Mathilda kom hem vid 10:30, så gjorde vi oss klara nästan med en gång för att åka iväg. Micke och barnen skulle åka till Sigtuna, men innan skjutsade dom mig och Veronica ner till stationen. Mathilda följde med in till Pressbyrån och köpte en varmkorv, och sen lämnade jag av henne vid bilen. Fick en bamsekram, men sen var det bra. Trodde hon skulle tjata om att följa med (så mammig som hon brukar vara när jag ska i väg nånstans), men det gick hur hur bra som helst.

Jag och Veronica tog 11-tåget in till Stockholm. När vi kom fram gick vi först till hotellet, Royal Vikinig, där vi lämnade våra väskor innan vi begav oss ut på stan. Först gick vi till Åhléns. Veronica ringde upp Sabina som oxå var inne i stan, och det visade sig att även dom befann sig inne på Åhléns. Dom satt inne i restaurangen medan vi stod precis utanför. Lustigt! Vi gick in i restaurangen och passade på att äta lunch när vi ändå var där. Jag åt en bakad potatis med laxröra och sallad. Jättegott!

När vi ätit klart så påbörjade vi vår shoppingrunda som tog i stort sett hela dagen... Vi gick en hel del in och ut i olika butiker. Kul, det var länge sen jag gjorde det!
Jag köpte inget speciellt, lite smågrejer bara. En Askungen-klänning i julklapp till Mathilda, strumpbyxor till båda barnen, lite piller på Naturapoteket, present till Nicklas och några små julpyntgrejer. Precis alldeles lagom!

När klockan var halv fem gick vi till Debenhamns. Där tog vi en välförtjänt fika på Coffehouse by George. Det blev en varsin Caffe Latte. Efter allt gående var det skönt att få slå ner rumpan en stund. När vi fikat färdigt tog vi med oss våra kassar och gick till hotellet. Kom väl upp på rummet runt halv sex.

Vi hann ta det lugnt en stund och slappa lite innan det var dax att göra oss klara för att gå ut igen. Klockan sju lämnade vi hotellet och tog en buss till Helenes. Där träffade vi Marianne. Gick in och satte oss, och efter en ltien stund dök även Åsa upp. Vi har varit på Helenes flera gånger tidigare - och även denna gång blev vi lika nöjda som vanligt!

Vi åt gott och fick bra service. Alla åt oxfilé-grillspett med klyftpotatis och tzatsiki. Supergott! Till det drack vi El Coto, och till efterrätt delade jag och Veronica på en cheesecake med hallonsås. Så himla gott allting!

Vi gick från Helenes rutn halv tio, och då gick tillbaka till hotellet. Marianne & Åsa följde med. Vi tog först en tur upp till Sky-baren, där dom andra drack varsin drink. Vi fick inga sittplatser och det var hög musik (börjar bli gammal ???), så vi gick ner till hotellrummet så fort drinkarna var uppdruckna. Där satt vi sen i sängarna och pratade till klockan var tolv. Då åkte Marianne & Åsa hemåt och jag och Veronica slängde oss i säng. Gu så skönt... Jag sov gott fram fram till klockan var kvart i nio. Vaknade till runt tre en snabbis bara - men somnade fort om igen. Det var skönt att sova!

När vi duschar och gjort oss klara gick vi ner till frukostbuffén. Det var smarrigt!
Vi checkade ut från hotellet och gick sen en sväng till på stan innan vi åkte hemåt. Köpte bland annat blommor på Hötorget. Tulpaner...

Vi tog tolvtåget hem, och på stationen väntade Jocke som körde oss hem. Skönt!
Det var kul att komma hem. Barnen blev jätteglada att se mig! Kärlek...

På eftermiddagen var vi hos Nicklas för att fira hans 28:e födelsedag i förskott. Trevligt!

Det hade gått hur bra som helst för Micke här hemma. Mathilda hade ropat lite efter mig på natten bara... Det var ju första gången jag lämnade Melker, men han verkade inte bry sig om det... Det fick jag klart för mig på kvällen sen... Jag blev ratad! Jag tog över Melker från Micke - men se det gick inte. Melker blev toklessen och grät tills han fick komma till pappa... Jahapp... det var en ny erfarenhet!

Jag fick ägna kvällen åt att skura tvättstugan, för det luktar fortfarande pekka! Får inte bort lukten...

I dag har Mathilda varit på dagis, och jag och Melker har varit ute på promenad i snön & kylan. Skönt!
När vi hämtade Mathilda på dagis, så följde Johanna med hem. Jättekul! Tjejerna har lekt jättebra tillsammans nästan hela eftermiddagen. Mathilda blev lite trött och sur vid ett tillfälle bara, men det gick över rätt fort..

När Kajsa hämtat Johanna så gick jag och barnen ut för att fota lite vinterlek. Mathilda åkte även lite snowracer och skidor. Skoj! Fast det blev väldigt kallt och Melker var alldeles röd om nosen när vi kom in...

I morrn får vi trevligt besök av Åsa & Thindra! Ska bli mysigt!

Kolla in här förresten... Veckans pappa :)

Inga kommentarer: