lördag, mars 04, 2006

Femårskalas

Dagen började tidigt för min del. Melker vaknade 06:00, och eftersom Micke varit uppe under natten så var det nu min tur att gå upp... Vi gick upp och Melker fick välling i soffan. Hade hoppats att han skulle somna om, men icke då... Strax efter sju kommer även Mathilda upptassandes och då var det kört med mer morgonsömn...

Melker höll i gång till nio, då somnade han och sov i ungefär en timme. Vi åt frukost under tiden. Lyssnade sedan på Melodikrysset och efter det gjorde vi oss klara inför dagens kalasande.

Strax efter tolv kom Kia, Mattias, Ida & Alexander hit. Som vanligt blev det full fart på tjejerna... Det blev lek och stoj följt av lunch, sen var det dax att börja förbereda kalaset.

Vid halv tre kom Mickes föräldrar hit, och en stund senare kom mamma & pappa. Jag kände mig rätt stressad vid det laget, och kände mig rätt otrevlig.. Jag låg efter i min tidsplanering... Sen kom även Nicklas & Sandra och Eva, Thordan & mormor.

Mathilda var superspeedad och förväntansfull på paketen... Hon fick:
- Lakan, tröja, kjol, strumpbyxor, hårspännen, tuschpennor och ritblock av farmor och farfar
- En Barbie och en Barbie-film av mormor och morfar
- Mössa, halsduk och solglasögon av Nicklas & Sandra
- Kjol och tröja av Eva & Thordan

Vi fikade, och sen när vi fikat klart så kom Åsa, Thomas och Thindra.
Av dom fick Mathilda en tröja och tuschpennor.

Det blev några intensiva timmar med fikande, lek och stoj. Vi var rätt slut efteråt :) Vårt hus är inte direkt anpassat för att ha så många gäster på en och samma gång... fast det funkar ju om det inte blir för ofta.... Nu är det en månad kvar tills nästa gång - Melkers ettårsdag...

Nu ska jag krypa ner i säng. I morrn har vi faktiskt inte ett skit planerat... Skönt! Jag är sugen på att ta tag i klädkammaren, för där är det omöjligt att ens komma in... Men vi får väl se vad vi hittar på!

Inga kommentarer: