tisdag, april 18, 2006

Påsken är över

På påskafton hade jag en skön sovmorgon. Sov till 10:41...
Efter lunch åkte vi hem till Marianne, Sebastian och Tiger. Hade en trevlig eftermiddag och kväll tillsammans med dem. Först satt vi en stund på deras bakgård. Barnen lekte och vi fikade... Sn gick vi vidare till stora lekparken och lekte där en stund. Melker var trött, så jag och Marianne tog en promenad med honom så fick han sova i vagnen. Vi tog även en vända förbi affären och handlade lite. Gick sen hem och började fixa med maten. Barnen lekte så bra tillsammans och vi hade som sagt en jättetrevlig kväll! Enda missödet var ju att jag glömde kvar min plånbok... Suck!

På påskdagen tog vi oss en lugn förmiddag. Åkte sen till Uppsala för att gå på Barnens Hus och kolla på en vagn. Det blev visst så att vi köpte en vagn oxå.. En sån här blev det! Vi hade tyvärr fullt i bilen, så vi fick inte med oss den hem. Vi åkte vidare till Mickes föräldrar i Enköping efter det. Där var även Mathias, Kia, Rebecca, Ida & Alexander. Vi åt påskmiddag och sen gick jag och Kia ut på en promenad. Hade hoppats Melker skulle somna - men han var skogstokig och skrek argt i stort sett hela promenaden... Han vill helst av allt gå själv hela tiden...
Vi sov kvar och barnen kom i säng rätt sent. Nån gång efter nio. När barnen somnat så satt killarna och kollade på hockey och var tråkiga, så jag gick och la mig och läste i stället. Natten blev väl sådär. Melker var lite bökig och sängen för mjuk, så jag hade ont i kroppen på morgonen och en blitxtrande huvudvärk till följd av det.. Blä!

Efter frukost tog vi en promenad och sen gick vi hem till M&K. Var där fram tills klockan var halv tre. Då gick vi tillbaka till Mickes föräldrar och åt middag där. Åkte hem vid halv sex. Stannade till på Maxi och handlade mat först.

I dag har jag och barnen varit i Uppsala. Först hämtade vi vagnen och sen var vi på Ikea. Mathilda var i Småland medan jag gick in i restaurangen och gav Melker mat. Efter det åkte vi till Nickis för att leka med några dagiskompisar. Det var Wivi, Alva & Victor, Frieda & Sol och Jenny, Viktor & Nova som vi träffade. Skoj! Det blev två och en halv timmes full fart... Melker däckade rätt fort i bilen på vägen hem.

När vi kom hem så kom även Micke hem samtidigt. Trevligt att få hem honom så tidigt! När vi packade in från bilen så kom Elin över, och hon ville komma in och leka. Så tjejerna lekte här hemma i nån timme. Mathilda var lycklig över att leka med nån som delar hennes princess-leks-intresse :)

Inga kommentarer: