måndag, april 03, 2006

Veckan som gick

Förra veckan, vad gjorde vi då? Minns knappt...
I måndags kväll hade vi dagisstädning och i tisdags var vi i stort sett bara hemma hela dagen. I onsdags var Mathilda på dagis och sen på eftermiddagen var det dans, Thyra följde med hem en stund efter dansen. I torsdags var Mathilda hemma på förmiddagen, och på eftermiddagen var det kyrkis. Jag gjorde samma sak som jag gjort några gånger förut nu, satt utanför i en skön soffa och läste medan Melker sov i vagnen. Underbart skönt!

I fredags hade jag mamma&barn-fika här hemma. Hade fikagäster mellan 10-15, så det var full fart... På kvällen när Micke kom hem så åkte jag och Mathilda till Barnens Hus i Rotebro för att köpa presenter till Melker. Vi har bestämt oss för att samla lite
Little People till honom. Kul leksaker som håller länge... Mathilda gillar fortfarande att leka med dom sakerna hon har...

I lördags hade vi en lugn förmiddag. Efter lunch gick Micke ut på promenad med Melker, och jag och Mathilda åkte först till mormors nya lägenhet där mormor, mamma & pappa och Eva & Thordan höll på att fixa och dona. Jag ville bara kolla hur lägenheten såg ut... Vi åkte sen vidare till centrum där vi köpte vin och sen mat på Willys.
När vi kom hem så hann vi inte mer än packa upp maten innan vi fick celebert besök. Det var Veronica, Jocke, Lucas &Thyra som kom och hälsade på. Melker fick börja sitt födelsedagsfirande med en present från dom. Lustigt nog så hade dom köpt en Little People Zoo Nurserary (stavas det så?!) utan att vi hade pratat om att vi önskade oss Little People-saker till honom. Fast å andra sidan är jag inte förvånad... Det är inte första gången som Veronica "läser" mina tankar... Vi hade en trevlig eftermiddag och kväll, då vi först åt våfflor och senare under kvällen även mat och efterätt. Barnen lekte för fullt, och hade till sist disco i Mathildas rum :)

I går var det söndag, och vi höll oss mestadels inomhus. Micke och Melker var ute och plaskade i en vattenpöl en stund bara... Mamma, pappa och mormor kom förbi en stund på eftermiddagen och fikade med oss. Trevligt!
Vi skulle ha åkt och hälsat på gammelmorfar, men han var arg och lessen så det var ingen idé för oss att åka dit. Lessamt.. Hoppas att han är på bättre humör på fredag. Då tänkte vi åka dit med lite tårta och låta honom vara med och fira Melkers första födelsedag.

Nu har vi förresten bestämt ett datum då jag ska börja jobba, tisdagen den 2:a maj sätter jag igång. Kul och spännande!


Mathilda med badskumskägg


Melker får hjälp av Mathilda att gunga


Gungeligung


Mathilda i köket hos Sandra & Nicklas


Vild-Melker på kalas hos Sandra & Nicklas


Sötfisen


Plaska i vattnet är kul!


Inga kommentarer: