söndag, september 23, 2007

Fredag, lördag, söndag

Så börjar helgen lida mot sitt slut. En ganska bra helg tycker jag allt att det varit...

I fredags var Micke ute på galej, så jag fick åka och hämta barnen själv. Kom ifrån lite tidigare och hann hämta Mathilda först, så att vi tillsammans kunde åka och hämta Melker. På dagis var Mathildas favoritfröken kvar, så vi blev kvar en stund.

Sen åkte vi till McDonalds och köpte med oss mat hem.. Skönt att slippa laga fredagsmat när man är själv... Vi hade en mysig eftermiddag och kväll utan tjafs och bråk. Härligt!

Jag gick och la mig redan 22:00, hade så lite kvar i min bok Tröstaren så jag ville läsa ut den innan det var dax att släcka. Var rätt så trött...

Det visade sig vara ett smart val att gå och lägga sig tidigt, då Melker bestämde sig för att 05:30 var en bra tid att börja lördagen på.... Trött, trött, trött!

Mathilda ringde en kompis som kom hit och lekte. Dom hade jättekul och hon stannade kvar hela dagen. På eftermiddagen ringde även en dagis/klasskompis som Mathilda aldrig lekt med på hemmaplan, men nu ville han komma och leka så det var full rulle. Jättekul!

I dag hade vi tänkt oss ett Ikea-besök, men det blev bara Pelle Svanslös Hus i stället. Barnen lekte och hade skoj i ett par timmar. Planen var att åka till Ikea efteråt, men vi var för trötta... Åkte hem och softade i stället och sen på kvällen gick jag och barnen hem till M&P en stund.











Det värsta med helgen är att jag fastnat för Facebook som alla andra.. Jag som skulle låta bli hade jag tänkt...

Inga kommentarer: