söndag, mars 02, 2008

MATHILDA SJU ÅR!

I dag är det sju år sen vi fick se vår älskade lilla tjej för första gången... SJU ÅR... Det känns stort :)

Melker vaknade först i morse, tjugo över sex. Jag smög ner med honom och en stund senare hörde jag hur Mathilda tassade ner för trappan. Hon ville att jag skulle gömma hennes paket så att hon fick leta efter dem. Sju paket fick hon av oss, och när hon hittat alla dessa så gick hon upp i vår säng och öppnade dem. Hon fick två par örhängen, Råttatouille PS2-spel, Häst&Ponny pc-spel, Kalle Kunskap två pc-spel, en bok om Megakillen Melker och en Mamma Mu ljudbok. Melker fick en bok av oss för att det inte skulle bli alltför kaosigt...

Pc-spelet Häst & Ponny började hon med och spelade en stund innan frukosten. Efter frukosten lekte hon med sina saker hon fick i går, och jag stack då i väg och handlade en stund. När jag kom hem en timme senare var barnen nybadade.

Jag hade med mig McDonaldslunch till barnen, och jag och Micke åt rester.. När vi ätit färdigt lunchen kom mormor & morfar hit. Dom hade med sig en superfin cykel i present till Mathilda! En sån här. Även Melker fick en liten present av dom, han fick ett pussel. Mamma & pappa stannade och fikade en snabbis och sen fick vi "skicka hem" dom, för vi skulle ju iväg. Mathilda skulle hem till Gustav på födelsedagskalas. Givetvis skulle cykeln invigas. Hon var så stolt över sin nya fina cykel!

Lämnade av Mathilda hos Gustav klockan två, och då stack Micke iväg ut och jag och Melker gick hemåt. Melker var sååå trött så han hängde över styret på cykeln medan jag fick putta på honom... Väl hemma la han sig i soffan och tittade på teve, efter en kort stund sov han. Jag passade på att förbereda maten under tiden.

Klockan fyra var det dags att gå och hämta Mathilda igen, och när vi kom hem fixade vi det sista inför kalaset. Mamma & pappa kom hit en stund innan fem och lekte med barnen så kunde vi fixa i lugn och ro..

Strax innan fem kom gammelmormor, gammelmorfar, Eva, Thordan, Frille, Hanna, Pontus, Nicklas, Sandra, Åsa, Thomas och Thindra. En stund senare kom även farmor & farfar.

Mathilda fick en massa fina presenter; Tre böcker i serien Regnbågsön, Jordgubbs-Lisa pc-spel, kläder, pysselsaker, Polly Pocket, Disney Monopol och örhängen. Örhängena var i samma färg som dom vi hade köpt, så dom ska vi byta till en annan färg.

Vi bjöd på lite plockmat, rostbiff och potatissallad och lite annat smått och gott. Maten räckten precis lagom för en gångs skull :) Så svårt att beräkna...

Vi avslutade med kaffe, tårta och diverse fikabrödsrester från gårdagen. Fortfarande har vi rätt mycket kvar, men det tar jag med till jobbet i morgon...

Våra gäster gick hem strax efter åtta och då snabbspelade vi Monopol för husfridens skull, sen var det sängdax.. barnen var ruggigt trötta.

Mathilda är jättenöjd med sin kalashelg - och det är vi oxå - även om det känns som att man gärna velat ha en dag till den här helgen... Det hade varit skönt att få vila upp sig lite :)

Det har inte varit så lätt att få kort på födelsedagsbarnet den här helgen, men några bilder har jag i alla fall fått...







Inga kommentarer: