lördag, augusti 23, 2008

Äntligen....

Fredag kväll... eller snarare lördag natt är det nog nu... Micke har nyligen kommit hem efter en utekväll med sina jobbarkompisar, som från och med nu kan kallas för "före detta" jobbarkompisar. Han gjorde sin sista dag på ICA idag minsann. Kommer att bli konstigt.

Jag har haft mamma här som sällskap i kväll. Trevligt!

Den här veckan har det varit mycket jobb. Deadline på måndag.
I går jobbade jag till 21:30, och blev sedan sittandes i bilköer på vägen hem. Surt! Hade inte alls väntat mig ett vägarbete just du...

I dag har jag pendlat mellan hopp och förtvivlan. Skulle jag hinna klart eller inte?
Efter den korta lunchen började det känns bra. Jag skulle nog bli klar i tid ändå! Klockan tre laddade hade jag laddat upp alla planogram och skulle bara slänga en snabb blick på dem innan jag skrek: KLAR!

Det var tur att jag slängde den den snabba blicken på dem.. Det visade sig att minst två artiklar betedde sig jättetokigt då dom kom upp på web-servern. Skitkorv! Det fanns inte en chans i världen att jag skulle hinna åtgärda dom innan jag var tvungen att åka hem. Surt!

Så den sköna känslan som var på väg att infinna sig, den försvann. Nu får jag göra det sista på måndag, och blir därmed en dag försenad. Ingen större fara på taket - men ändå... Det var ju sååå nära...

Dessutom så var det alldeles för mycket bilar ute på vägarna när jag åkte hem. Kö hela Frösunda-leden... Kö mellan Bredden och Stora Wäsby (trafikolycka). Jag blev 35 minuter sen till dagis & fritids... Men det gick bra ändå!

I helgen väntar kräftskiva, uthämtning av pass, återlämning av böcker, barnkalas hos kompis för Mathildas del och Me&I party här hemma.

Det är SISTA gången jag har ett sådant party här hemma. Påminn mig gärna om det om jag börjar fundera på det igen... Jag har sagt det förr, men så i våras så var det flera som frågade om jag inte kunde ha ett sånt i höst och jag tänkte "Vad tusan, det kan jag väl..."
Så när man väl bokar in ett möte så är det knappt några alls som kan/vill. Surt!
Det är samma visa varje gång man försöker dra ihop nåt. Jag ska sluta med sånt....

Nåja, det blir i alla fall fyra stycken som kommer..

Mathildas första skoldagar har varit jättebra. Hon tycker att det är kul och känns bra!
Första läxan är avklarad med bravur...

Inga kommentarer: