söndag, augusti 24, 2008

Söndag

Förmiddagen gick åt till att städa för min del. Micke stökade i trädgården och barnen sprang in och ut (med miljoner grässtrån i släptåg...).

Efter avslutad städning fick jag en fin belöning av Mathilda;



Det är ju så att man blir tårögd...

Mathilda var bjuden på kalas även denna söndag, men hon valde att stanna hemma och vara med på Me&I-träffen i stället. Kändes som en liten annorlunda prioritering av ett barn - men vad sjutton hon ska ju bli kläddesigner så.. *ler*

Vi blev inte så många, fem stycken bara, men det var trevligt i alla fall. Melker fick två kompisar att leka med oxå, så det var full rulle.

Jag köpte ett par tröjor var till till barnen, och en tunika till mig...

Efter träffen var vi ute en del. Cyklade, hoppade hopprep, jagade varandra, barnen lekte hos en tjej som hälsade på sin mormor (som då bor på vår gata) och lite senare gick dom över till våra grannar mittöver och tjattrade en stund...

Nu är snart helgen slut och en ny arbetsvecka i intågande... en lugnare sådan blir det för min del. Hoppas jag...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Skruttan, vad gullig hon är. Bara att suga åt sig.
Och jag håller ju med.
Puss

Anonym sa...

Vad gulligt av henne... :)

Anonym sa...

Meeeeeeeeeen, vad sött!! :)

Anonym sa...

Meeeeeeeeeen, vad sött!! :)

Sabina sa...

MEH Nääääääääääääää, jag glömde ju bort ditt me&I partaj ju, jag skulle ju gå.....Faaaaaaaaaaan!

Felåt=( Va inte meningen...

Kramkram

Sandra sa...

Ja... hon är en riktig goding min lilla (stora) tjej...

Så snäll och omtänksam hela tiden!

Sabina;
Det är lugnt! Men trist att du missade om du ville ha gått... fast då kanske du slipper den tomma plånboken som jag drabbades av :)

*kram*

Anonym sa...

Vad gulligt! Och du är ju säkert bäst också! :)

Sabina sa...

Pst du har ett pris att hämta på min blogg...Dst

Sandra sa...

Tack Lumumma!
Ja, jag är ju i alla fall Världens bästa mamma till Mathilda.. *ler*

Sen finns det andra saker som jag inte alls är lika bra på - men som du är superbra på... Det går åt pipsvängen för mig.. *grrr*

*kram*