måndag, mars 02, 2009

Nu så...

... ska jag väl hinna med att skriva lite. En rapport om förra veckan var det jag hade planerat..

I måndags jobbade jag, och på eftermiddagen var jag på en motionsanalys på Itrim. Spännande! Fick väga och mäta, och ta blodtryck och så. Berätta lite om mig och min hälsostatus och sen sätta upp motionsmål. Intressant...

I tisdags var jag hemma med barnen. På förmiddagen var vi ute i pulkabacken en stund. Sen kom Mathildas kompis Emma hit. Det var äntligen dags att fixa med inbjudningskorten till festen. Tjejerna var iviriga och bestämda, men jag fick hjälpa till att styra upp det lite och det hela slutade med att det var jag som satt och fixade och donade... Nåja, nu är dom utlämnade/ivägskickade i alla fall. Pyjamasparty blir det...

Vid halv fyra kom Micke hem, och strax därefter tog jag mitt pick och pack och begav mig i väg. Tog tåget in till stan och letade mig fram till tåget som skulle ta oss till Alingsås. Mina arbetskamrater träffade jag på precis när det var dax att gå på tåget. Vi hade kalasbra platser i första klass. Fick riktigt god middag serverad på våra platser och allt. Vi satt och pratade rätt mycket så tågresan gick fort... Jag som hade laddat upp med tidningar och böcker :)

Strax innan åtta var vi framme i Alingsås, och där fick vi byta till ett regionaltåg som tog oss till Lerum. I Lerum hade vi en taxi som väntade på oss och körde oss till Aspenäs Herrgård. Väl där fick vi våra rum, och flydde fort in dem.. Vi var rätt slitna ändå... Det var otroligt lyxigt att få lägga sig i sängen redan 21:30 och bara njuta av lugnet och ensamheten. Jag somnade nog strax efter tio och sov som en stock till klockan sju morgonen efter. Härligt! Tog det lugnt, och sen vid halv nio gick vi och åt frukost. En timme senare var det dags att starta för dagen.

En intensiv och späckad dag blev det. Vid sju åt vi middag, och efter det hade vi en timme då vi analyserade boken "Att välja glädje" i smågrupper. Vid nio var det slut för dagen. Jag var ohyggligt social och gick direkt in på rummet och la mig..

Sov sämre andra natten, förmodligen för att det var lite mer liv utanför och för att jag inte var lika trött som natten innan. Vaknade före klockan ringde..

Andra dagen blev lika intensiv den. Alla känner ju varandra lite mer än förra gången, så det kändes mer avslappnat i alla diskussioner. Det blev på så sätt ännu mer intressant och givande! Vi har bland annat pratat om värderingar, konflikter, gruppteorier. Vi slutade vid fyra på torsdagen och jag åkte därifrån med en glad känsla i kroppen!

Vi fick skjuts av en kurskamrat till Alingsås i stället för att åka med regionaltåget dit. Skönt att slippa sitta och skramla på det.. Det gav oss dessutom lite mer tid i Alingsås, och i och med att vi redan checkat in våra tågbiljetter så fick vi inte boka om oss till ett tidigare tåg. För mig var det bara positivt att få extra tid där - för det gav mig chansen att få träffa min mailkompis Hanna och hennes barn Ludvig & Elsa en stund. Kanonkul!

Jag blev upphämtade på stationen, och fick följa med och lämna Elsa på kören och sen åkte vi hem till dem en stund. Där fick jag träffa Ludvig och fick äran att få höra när han spelade ett pianostycke! Grymt impad blev jag.. Efter en liten stund var det dags att åka och hämt Elsa igen. Efter det åkte vi en extra runda och kikade lite innan det var dags att lämna av mig på stationen igen. Även om det var ett väldigt hastigt besök så var det enormt häftigt att vi kunde spontanses så här :) Det var mer än fyra år sen vi sågs sist.. Vi var och hälsade på dem i samma vecka som vi fick reda på att Melker låg i min mage, så det var ett tag sen nu.

Tåget gick från Alingsås 18:10 och resan hemåt gick fort. Var framme i Stockholm strax innan nio och jag satte mig på tåget hem mot Märsta. Den resan tog väl tjugo minuter, men kändes som en hel evighet. Det var förbaskat segt och jag ville bara hem, hem, hem!

Tog en taxi från stationen och sen var jag hemma vid kvart i tio. Mathilda hade längtat efter mamma och satt uppe och väntade på mig när jag kom hem. Mysigt! Melker hade oxå velat vara vaken, men han hade inte orkat hålla sig vaken så honom fick jag gå in och pussa på när han sov i stället.

På fredagen var jag och barnen hemma. Men så här ett par dagar senare kommer jag knappast på vad vi gjorde.. Vi tog det väl mestadels lugnt. Städade och röljde lite gjorde vi väl oxå...

Vid fyra kom mamma och pappa och tog över här hemma. Jag åkte och hämtade Micke på jobbet, och så åkte vi vidare till Kista. Där åt vi mat, varsin Nachotallrik. Gick sen och kikade lite innan det var dags att bege sig till bion. Skulle se "Män som hatar kvinnor" som hade premiär dagen till ära.

Jag kände mig lite orolig innan, då filmen var 2,32 timmar. Hur skulle jag palla det? En fredag dessutom... Men det visade sig inte vara några som helst problem. Filmen var enormt bra! Jag hade funderat på att läsa om boken innan jag såg filmen, men det gjorde jag aldrig och det var ett bra beslut. Jag hade inte allt i färskt minne, så det blev väldigt spännande även om jag visste på ett ungefär vad som skulle hända och ske. Det var givetvis en hel del som saknades i filmen, men det är ju oundvikligt. Jag är i alla fall mycket nöjd med filmen och kan varmt rekommendera den!

På vägen hem stannade vi till på Maxi och stämde av läget inför lördagens inventering. Sen åkte vi hem till mamma och pappa där vi skulle sova. Dom sov ju hemma hos oss med barnen..

Det blev ju inte så vansinnigt många timmars sömn. Vi skulle upp 04 och förmodligen var jag stressad över att försova mig så jag vaknade ett antal gånger och kollade klockan. Stressande..

04:30 satte vi oss i bilen och åkte upp till Arlanda, och en halvtimme senare var inventeringen i gång. Det var krisigt med folk, därför var jag där och hjälpte till med datajobbet. Tycker det är kul med inventering, men efter ett par timmar är man rätt tom i bollen.. Satt klistrad framför datorn mellan 05-14..

Åkte hem och vilade nån timme innan mamma och pappa kom med barnen. Dom hade varit på Tekniska Muséet och haft skoj hela dagen!

Det blev en lugn hemmakväll. Skulle kollat på Mello, men jag orkade inte. Jag och Mathilda la oss i vår säng 20:30 och jag somnade nog rätt omgående...

Inga kommentarer: