söndag, juni 09, 2013

Hemma igen...

Nu har vi redan varit hemma en vecka.. En ganska splittrad vecka, så det känns som att det faktiskt gått längre tid än en vecka.

Hemresan från Cypern gick bra och på Arlanda gick det fort att få väskorna.. i alla fall dom två första väskorna, dom kom hur fort som helst. Men sen fick vi vänta en bra stund på resten...

Vi var hemma strax innan sju. En av fördelarna med att åka på våren är att det är GRÖNT och fint när man kommer hem - och att man har hela sommaren framför sig... Ljuvligt!

En av nackdelarna är att det såg ut som att vi varit borta hela sommaren.. Gräsmattan var vildvuxen som attan... så vi hade att göra på helgen...

Våra fina gräsmatta...

Vi hann även med att fira vår 11-åriga bröllopsdag. Det gjorde vi genom att bjuda hem Familjen Krogius på en trevlig grillmiddag :)

På söndagen åkte jag och barnen till Sollentuna Centrum för att hämta hem tavlan till mamma som vi låtit rama in. Jättefin blev den! Hann även med att shoppa lite och fixa telefonnummer till Melker och även en egen hemnyckel till honom.

På måndagen var det dax att jobba igen, och det blev en rivstart. Kändes inte helt bekvämt, men jag jobbade hela dagen och kvällen så jag hann gräva mig igenom allt ändå till slut och kände mig lite mer harmonisk när jag åkte hemåt. Men trött var jag...

På tisdagskvällen efter jobbet var det dags för en liten sommaraktivitet med jobbet. Vi var ett gäng som bjöds på en härlig båttur i Stockholms Skärgård. Vi åkte i en lagom stor chartrad båt, där vi åt middag och umgicks och hade trevligt.

Micke - och båten vi åkte i bakgrunden
 
Fin dukning...
 
.. och god mat.
Dom där ugnsbakade körsnärstomaterna var himmelska!
Jag har försökt efterapa dom i helgen - utan resultat...
 
Ha ha.. jag är urusel på att dricka upp.. vilket denna bild illustrerar rätt bra...
 
 
Vi åkte genom kanalen i Saltsjöbaden, där vi hyrde ett hus sommaren 2000. Jättekul att åka den vägen och få se vårt gamla hus :)

Här är "vårt" hus!
 
På båten delades även tre diplom ut, varav jag fick det ena. Jag fick diplom för "Årets Förnyare!" Jättekul :)

Strax innan tio var vi åter i hamn och de flesta åkte taxi hem mot Märsta. Men vi var några som skulle på Hjärntillskottet på Stockholmsmässan dagen efter, och därför sov vi kvar inne i Stockholm.

Åter i hamn
 
Vi bodde på ett riktigt coolt hotell, Story Hotel som ligger på Riddargatan. Jag gillade det asmycket! Men inte sjutton skulle vi sova heller.. vi började med en drink eller två i hotellets bar. Sen gick vi vidare till Sture Hof där vi skulle äta nattamat... Löjromstoast..  Men bara för att krångla så skulle det serveras i skålar och det blev ju faktiskt riktigt bra till slut..

Vårat rum
 
Badrummet
 
Löjromstoast i "plock-mats-variant"

Runt ett gäspade vi i kapp och gick tillbaka till hotellet. Det blev inte jättemånga timmars sömn, vi skulle upp vid halv sju.

Vi åt en snabbfrukost på hotellet, vilket var lite synd. Det var väldigt nice och jag hade gärna suttit längre.. men vi tog en taxi till Stockholmsmässan för att lyssna på Hjärntillskottet.

Föreläsare var Hans Rosling, Olof Röhlander och Jesper Parnevik. Dom två första var mycket bra - den sistnämnda hade jag kunnat vara utan...

När det var slut åkte vi tillbaka till jobbte och jobbade några timmar. Sen var det dags att gå hem och dagen efter var det nationaldag och ledigt för min del. Det blev en himla spretig och ofukserad arbetsvecka.. När man väl jobbade sen på fredagen kändes det som måndag - men ändå inte. Skumt...

Hursomhelst, på nationaldagen var det dags att återigen fira mamma. Vi bjöds på god smörgåstårta och goda tårtor ute i trädgården. Solen sken som sjutton. Riktigt härligt!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Ja, visst har det varit en konstig vecka efter vi kom hem. För min del blev det ju bara 2½ dag på jobbet.

Sandra sa...

Alla veckor sen vi kom hem har varit hattiga... Nu är min första femdagarsvecka!

Kram!