söndag, juni 23, 2013

Skolavslutning

Torsdagen den 13:e juni var det skolavslutning här i kommunen.

Mathilda gick ner till skolan tillsammans med Ninni och jag och Melker gick tillsammans ner. Mathilda förtydligade att jag absolut inte var välkommen in i hennes klassrum - utan att det var bättre om jag höll mig till Melker.. Man är otroligt pinsam just nu...

Det var ingen sommarvärme direkt - men vi klarade oss från regnet under själva "utomhusceremonin" - tack och lov!

Kändes som att det var lite nedbantat schema i år - och det uppskattades. Det har varit rätt långdraget de senaste åren..  sen var det precis tvärtom i klassrummet. Där satt vi länge.. jag tror att Mathilda och hennes klass var klara ungefär en halvtimme innan Melkers klass var klar...

Mathilda hade med sig Alli hem och Melker tog med sig Benjamin. Vi gick hem och fikade lite, dock ingen jordgubbstårta. Det fick bli några jordgubbsmuffins i stället..

Till lunchen blev vi medbjudna på pizzeria av Jonte & Victor och deras mammor. Även Vincent var med. Det var trevligt - och gott!

På kvällen var Melker på fest hos Benjamin. En skolavslutnings-fest!

På fredagen var fritids stängt, och då var Micke hemma med barnen medan jag jobbade.

Inga kommentarer: