måndag, februari 24, 2014

Florida dag tio - Sanibel Island

I dag åkte vi över till Sanibel Island. Mycket trafik och mycket köer på den lilla ön... Vi tog oss till Bowmans Beach. En fin beach - men jag hade faktiskt väntat mig att den skulle vara finare ändå!

Vi var orutinerade och hade varken med oss solskydd (parasoll typ) eller något att äta. Hade räknat med att det skulle finnas där... Men det gjorde det inte. Vi badade lite och satt på stranden en stund, men blev inte så långvariga. 


Micke tyckte det var liiite kallt i vattnet...

... men kom i ändå.....

Hade fått tips om att äta på Doc Fords och då äta deras specialitet Yucatan Shrimps. Det var lite väntetid på bord, men till slut fick vi bord. Jag tänkte att jag kör på Yucatan Shrimps fastän jag inte är jätteförtjust i skaldjur. Lite märkligt beslut... inte alls min cup of tea. Hur tänkte jag?



Nåväl vi åkte tillbaka till lägenheten och badade i poolen en stund. 




När solen gick ner gick vi ner till bryggan vid hotellet. Underbar solnedgång och delfinerna lekte i vattnet. Underbart!!





På kvällen drog vi iväg till Tanger Outlet och shoppade lite. Handlade lite på Bath & Body Works och ett gäng skor.. Köpte Converse och Crocs. 




Åt middag hemma idag också.

Inga kommentarer: