onsdag, februari 26, 2014

Florida dag tolv - resedag

I morse lämnade vi lägenheten strax efter åtta och körde upp mot Orlando igen. Tog ungefär tre och en halv timme.

När vi kom till Orlando stannade vi först på Wendys och åt snabblunch. På Wendys åt vi ofta frukost när vi var i Orlando i slutet av 80-talet, så vi kände ju att ett stopp här var nödvändigt :)

Morfar & Melker utanför Wendys

Sedan åkte vi till husuthyrningskontoret för att hämta våra jackor och skor som vi glömt kvar i huset...

Sen hade vi några timmar kvar innan planet skulle gå. Vi bestämde oss för att ändå åka direkt till flyget, vi skulle ju dessutom hinna lämna bilarna också - och tanka.

Jag knappade in på GPSen och så åkte vi... Kände rätt snart att det kändes tokigt...men GPSen gick inte att ändra under pågående resa.. vi hamnade åt helsikes fel. Typ en halvtimme bort i fel riktning... Så det var tur att vi hade gott om tid..

Väl på flygplatsen fick vi ändå vänta rätt länge. Planet var ca en halvtimme försenat.

Fika-inköp på Starbucks på Orlandos flygplats

Melker träffade på Snövit på flygplatsen

Flygningen var vidrig. Så jäkla skakig, riktigt obehaglig. Jag är sällan flygrädd - men nu var jag det... Flygningen tig ungefär två timmar, och efter ungefär halva så lugnade det ned sig i luften.. Tack och lov!

När vi landat på Newark i New York gick allt snabbt och smidigt. Fick dock vänta lite innan vi fick tag på en taxi som hade plats för oss alla... och ute var det kallt. Svinkallt!

Sätter på oss jackor och laddar för att gå ut i New York-kylan

Vi hade bokat hotell mitt på Times Square, så vi hamnade mitt i smeten. Supercoolt :)

Hade läst i recensionen om hotellet att flera var negativa senaste tiden då renoveringen störde vistelsen, så jag blev glatt överraskad. Det var bara lite byggjobb i lobbyn - rummen var finfina!

Utsikten från rummet

Efter att vi spanat in rummen så gick vi ut på stan. Tog en kvällsfika på Starbucks, och så gick vi in på M&M-butiken. Tre våningar med M&M - godis och prylar.. Barnen gjorde M&;M's med eget tryck!

Vi kollade även in Hersheys innan vi återvände till rummet. Somnade ovaggade...

Precis utanför hotellet

Melker tar reda på vilken färg på M&M han är... Minns dock inte svaret...

M&M i alla olika färger

Mathilda skriver in texten på sina M&M

Här kommer dom ut - med tryck!