torsdag, augusti 10, 2017

Juli

Efter att jag och Melker kommit hem från Partille Cup så var det dags för mig att börja jobba. Det var tungt som sjutton att börja jobba när "alla andra" var på semester. Inte för att det var synd om mig som haft fyra underbara veckor, men det var ändå tungt. Jobbet var dessutom ganska struligt och mycket mer tidskrävande än jag trott - så det tog alldeles för lång tid. Blev många sena jobbkvällar och även en del jobbhelger. Nä dom veckorna var inte kul!

Barnen var rätt mycket med kompisar, och en dag var dom dessutom tillsammans en dag på Gröna Lund tillsammans med Lisa & Dennis.

Vi hann också med lite träning mellan varven




Och så övningskörde vi...


Alldeles för få varma kvällar fick vi, men några blev det,

Vi hade Mattias, Alexander & Ida här. Bjöd på jordgubbscheescake


Mickes födelsedag firades med att göra 50 st burpees (med lite annan träning innan..)


Sen tog jag en paus i jobbandet och så åkte vi till Venngarn och fikade


Dagen efter hans födelsedag kom mamma, pappa, mormor, Sandra, Nicklas, Max, Mio, Jocke, Veronica, Thyra, Lucas & Esther hit och firade honom. Dagen till ära bra väder. Vi grillade, fikade och barnen badade.




I min värsta jobbtristess gjorde jag en impulsgrej.. köpte biljetter till Håkan Hellström på Ullevi. 
Ville så gärna... och ville så gärna uppleva det med Mathilda innan Håkan tar en paus...

Vi åkte hemifrån tidig lördag morgon, och stannade
och gjorde ett lunchstopp på medhavd pastasallad.


I Göteborg var det regnigt, så den där riktiga Håkan-fest-stämningen uteblev. 
Vi gick runt lite i alla fall, och hittade lite Håkan-konst.




Vi gick in ganska tidigt, och fick okej platser. Men efter en kort stund kände vi att det skulle bli för jobbigt att stå i smeten, så vi lämnade trängseln och gick bakåt. Där träffade vi på Hanna & Elsa så då stod vi med dem i stället. Superkul att se det var många år sedan!

Konserten var såklart helt fantastisk <3 p="">
Regnet slutade lagom tills dess att konserten började.




Vi sov på Gothia Towers, och efter några få timmars sömn var det dags att gå upp igen för att hinna med frukost innan vi åkte hemåt igen.

Inga kommentarer: