måndag, augusti 21, 2017

Gymnasiet

Nyss gick hon iväg… ner till stationen för att ta tåget vidare till Uppsala. Det är dags för den första gymnasiedagen.. Vår lilla tjej har blivit så stor!
I Uppsala ska hon gå på Jensens gymnasium och läsa Samhällsprogrammet med inriktning på beteende. 

Jag försöker minnas min första gymnasiedag - men jag kommer inte ihåg. Minns inte alls… minns inte om jag hade några kompisar med från högstadiet, minns inte om jag gick till skolan själv, minns inte hur jag kände.. Hur kan det bara vara blankt?!

Mathilda har inga kompisar med sig alls, har en kompis från dagistiden som ska gå i samma klass - men de har inte haft någon kontakt de senaste åren. Sen vet hon inte.. har ingen aning om hon kommer känna någon eller inte..

Mathilda har varit lite småpirrig i helgen, men både i går kväll och i morse kändes hon riktigt cool.

Man skulle vilja följa med och sitta som en fluga på väggen :)

Här gick hon i första klass - en liten ettagluttare



För Melker blir det också nytt idag. De två klasserna dom hade i femman delas nu upp på tre, så det blir nya klasser och en nygammal lärare. Melker är mycket nöjd med sin nya lärare, så det känns toppen.

Inga kommentarer: