torsdag, januari 02, 2020

2019 del 2

Augusti

Efter fem veckors semester började vi jobba igen. När jag började jobba så hade jag 11 fullbokade veckor med jobb. Så gott som inga obokade dagar.. så det blev full rulle direkt.


Vi åt mycket plommon - då vårt plommonträd gav otroligt mycket plommon detta år.

En helg åkte Mathilda och jag till Jönköping/Huskvarna för att se Veronica Maggio på Huskvarna Folkets Park. En mysig liten resa!


Vi fick äntligen nya trappsteg monterade. Sååå fint!


Sista helgen åkte vi ner till Nävekvarn för den årliga kräftskivan. Så mysigt!


September

September inleddes med bad!


En helg brassade vi hamburgare till Melkers lag, som hade uppstartshelg.


Detta var månaden då Melker blev av med tandställningen efter att ha haft den 1 år och 3 månader.

Mathilda, Veronica, Thyra och jag var på Grand Hotell och åt en fantastisk Afternoon Tea. Mumsigt!


Sista helgen i september arrangerade vi USM hemma i Vikingahallen.
Den helgen utlöste dessvärre den jobbiga hösten.


Det var där kraschen kom, kraschen som var startstignalen på min utmattning.
Kanske skriver ett eget inlägg om det framöver.

Oktober

Jag var helt sjukskriven i nästan tre veckor.
Blev mycket tevesoffan för mig under inledningen av oktober. Blev även mycket skogspromenader.


Vädermässigt var oktober fantastiskt. Skogen var såå vacker!


Mormor fyllde 90 år och jag kände mig stark den dagen och redo att hänga med och fira henne. Tyvärr blev det ändrade planer då mamma skickades in till hjärtakuten på grund av ett bråkande hjärta, så vi åkte in till Danderyd. Det blev en heldag på akuten för kontroller, men tack och lov var det inget akut med mamma. Bara de vanliga arytmierna hon dras med.

En helg orkade jag också åka med och kolla när Melker spelade USM med 06'orna i Skogås. 


Det blev gulare och gulare under mina promenader.


Jag fick fina blommor från handbollsgänget <3 nbsp="" p="">


Och så blev det frostigt i slutet av oktober, i samma veva började jag jobba 25%


Fick tips av Sandra om Taktil Massage ute hos Moviva i Odensala.
Utanför ladan där Moviva ligger träffade jag en fin häst :)

Massagen var för övrigt fantastisk, och något jag fortsatt med.


En dag på höstlovet hängde Melker och jag med Sandra, Birgitta, Max & Mio ut i skogen.
Himla mysigt!



November

Det fina höstvädret höll i sig i början av november.
En dag fick jag sällskap av både Melker & Micke på min promenad.


I början av november hängde jag med Mathilda till Micke för att göra ett par nya tatueringar.




När man tänker på November 2019 så tänker man på mörker och att solen aldrig visade sig
- men det var faktiskt lite sol...


... men också ganska regnigt...


Jag började jobba 50% efter att ha jobbat 25% i två veckor.

På fars dag hade vi bokat in en Brunch & Boule på Boulebar för att fira pappa i efterskott. På morgonen var jag förtvivlat trött och mådde pyton.
Trodde det skulle vara omöjligt att ta mig igenom denna dag.. men det funkade tack och lov och blev en mysig dag,


11:e november kom första snön.


Den blev dock inte så långvarig. Borta dagen efter...


På Veronicas födelsedag så jobbade Mathilda förmiddagspasset och Micke och Melker åkte iväg till Hudiksvall för handboll tidigt på morgonen.

Då passade jag och Veronica på att åka till Venngarn och äta frukost. Mysigt!


Har inte blivit så mycket handboll denna höst - men lite har jag orkat hänga med.


En eftermiddag åkte jag till Ulriksdal för att njuta av härliga blommor.


29:e november kom det mer snö...


... och julstjärnorna kom upp.


Sista november var en annorlunda dag. Soligt och fint!


Sen spelade Melker USM med 06 hemma i Vikingahallen,
jag åkte lite fram och tillbaka mellan hemma och hallen. 


En stund innan jag skulle åka upp och kolla sista matchen ringde Micke
och berättade att det hänt något...


... en bil hade kört rätt in i hallen under pågående match.
Så det blev en rätt rörig och kaotisk eftermiddag.

December

När jag fyllde år i mars fick jag i present av Mathilda att hon skulle bjuda mig på SPA.
Nu var det dags, vi begav oss till Havsbaden i Grisslehamn. Mamma och pappa hängde med också. En jättehärlig dag!



Tack Mathilda för en fantastisk present <3 nbsp="" p="">

Sen blev det äntligen dags att få den nya dörren på plats!



Mathilda & Melker såg till att bättra på julkänslan, och fixade ett pepparkakshus.


Jag höll på med lite pärlplattor och chillade...


Lite mer snö kom..


Jag fortsatte med mina promenader dag ut och dag in...


När mamma & jag satt på Hjärtakuten så pratade vi om att göra en mamma-dotter-tatuering.
Nu gjorde vi slag i saken...



Jag orkade inte med årets julbord på jobbet - fast å andra sidan har jag bangat det i flera år då jag mest tycker det är rörigt. Men jag åkte och köpte sushi och åt hemma i stället innan jag åkte till kontoret.


Jag och Mathilda hade bokat biljetter till Ola Salo på Börsen. Trodde länge att det skulle vara omöjligt att gå, då jag inte kände mig på topp - men det gick över förväntan och vi hade en bra kväll!


Jag tog det verkligen lugnt med julförberedelser i år. Ingen stress alls. Så skönt!

Fjärde advent inledde vi med frukostbuffé på Venngarn. 


På kvällen hjälptes barnen åt att klä granen.



På julafton stack Micke & Melker ner till Sats medan jag tog en promenad i skogen.
Stannade och drack kaffe och fikade. Nervös för hur jag skulle orka med julafton.


Vi åkte förbi kyrkan och tände ljus för farfar och alla andra vi saknar. Sedan åkte vi upp till mamma & pappa där vi firade tillsammans med dem och Sandra, Nicklas, Max & Mio samt Birgitta & Roger.



Julafton gick över förväntan för min del. Lite kaosigt under julklappsöppningen bara då jag tyckte det var lite jobbigt. Lite mycket julklappar i vanlig ordning...

Mellandagarna blev mestadels lugna och stillsamma.


Jag och Melker åkte in till MoS en dag för att lämna in hans telefon som pajjat, men vi fick åka vidare till Stockholm och lämna in den direkt på verkstaden.
Dom skulle prioritera ärendet och kanske hinna laga den redan under kvällen. Så därför stannade vi kvar inne i Stockholm. Åt en sen lunch på Vigårda och sedan en fika på Gateau. Hann inte mer än parkera m bilen innan vi fick meddelande om att telefonen var klar för hämtning.

Det visade sig att ljudkortet pajjat, så han fick ut en ny telefon i stället. Toppen!

På lördagen fyllde Alicia 18 år och de firade med brunch här hemma. Micke, Melker, Philip och jag åkte in till Stockholm under tiden. Stockholm två dagar i rad...

Micke och jag strosade mest runt - och åt god pizza på Eataly.


På söndagen blev det en riktig slappardag <3 p="">


På eftermiddagen fick vi hit Kajsa som skulle vara hos en vecka medan Birgitta & Roger var i Berlin.



På nyårsafton hade vi besök av Jocke, Veronica, Lucas & Esther på eftermiddagen för en fika. Kvällen var oklar ända in i det sista. Skulle det bara bli Micke & Jag? Skulle Melker vara hemma och ta hit någon kompis? Mathilda skulle ut - det var bestämt sen innan...

Men det slutade med att vi blev sju till middagen - Micke, Melker, Ludde, Mathilda, Alicia & Sam. 


Supermysigt att de valde att vara hemma hos oss!
Även om de drog vidare runt nio, Mathilda, Alicia & Sam åkte till Ellan i Uppsala
- och Melker & Ludde gick hem till Ted.

Micke & jag blev ensamma med Kajsa och hade en lugn nyårsafton med Yrrol på teve.
Efter tolvslaget kom Melker, Ludde, Emil & Ted hit och sov in det nya året.



Nu hoppas vi på ett bättre 2020!

Inga kommentarer: