lördag, januari 04, 2020

Utmattningssyndrom del 3 - 75% sjukskriven

24/10 var min första arbetsdag. Den dagen hade jag möte med min chef, vi sågs i Kista Galleria då jag skulle till psykologen efteråt.

Direkt när jag kom in gallerian kände jag av svajjet och fick gå nära en vägg. Hatar känslan.
Efter mötet blev det en del dötid då jag väntade på tiden hos psykologen. Gick ändå bra att vandra planlöst i centrumet.

På fredagen öppnade jag upp datorn och kollade av lite mail och sånt. Har satt upp en plan att ta paus var 30:e minut - innan hjärnan börjar bli trött. Känner av den mentala tröttheten, så jag behöver vila ofta.


Mådde bra på kvällen och kände mig nöjd över att det gått bra.

Kommande dagar jobbade jag 1 timme före lunch och 1 timme efter lunch. Funkade mestadels bra!

I slutet av första jobbveckan åkte jag till kontoret en första gång. Väldigt nervös! Men det gick bra.. 

Även andra veckan då jag jobbade 25% gick bra. Hade inte så jobbiga känslor inför att gå upp till 50%. Lite nervös, men inte så farligt.

Jag ägnade mycket av min tid till att reflektera och planera framåt. Satte upp strategier och prioriteringar för hur jag ska leva mitt liv framåt och vad som egentligen är viktigt i livet. Jag ska inte tillbaka till det liv jag levt innan - det är ju inte hållbart.


Inga kommentarer: