torsdag, augusti 24, 2006

Dagis igen...

I går morse åkte jag i väg till Vadstena för konferens. En stund senare åkte Micke och barnen ner till dagis. Det blev ett ganska snabbt överlämnande, och Melker skulle direkt in på samlingen. Han fattade ganska snabbt att pappa hade gått och då blev han jätteledsen. Hade tydligen varit lessen större delen av samlingen. Men efter det hade det gått bra, utelek och lunch. Han hade ätit jättebra!

När Micke kom och hämtade efter lunchen så bröt Melker ihop lite, sen åkte dom hem och sov. Melker sov i nästan tre timmar....

Jag hade det bra på konferensen. Det var kul och trevligt, men som vanligt så är jag så osocial så på kvällen efter middagen visste jag inte riktigt var jag skulle ta vägen. Kan inte bara hänga efter mina arbetskompisar känns det som, så jag gick och la mig. Kändes som ett litet misslyckande i min jakt på mitt mer sociala liv, men men...

I morse gick jag upp tidigt och gick en ensam morgonpromenad! Jätteskönt!
Vi hade konferens fram till lunch och sen bar det av hemåt igen.

I dag hade det gått mycket bättre på dagis! Mathilda fick vara med på småbarnssamlingen, så Melker hade stöd av syrran. Kanon!


Han hade ätit massivs med lunch, korvstroganoff, och sen var det sov-premiär. Han hade varit jättelessen till en början, men sen somnat och sovit i nästan två timmar. Dom väckte honom till slut.

Efter dagis var Micke med Melker hos frisören och snaggade honom. Jag gillade väl inte resultatet så där jättemycket, men men... Jag gillar ju hans mysiga hår...

När jag kom hem vid femtiden så var Mathilda hängig. Hon hade ont i huvudet och var varm... Så nu har väl hon blivit smittad av febern...

Inga kommentarer: