måndag, augusti 28, 2006

Uppdatering

Jodå, visst hade Mathilda feber i fredags. Hon var superhängig och het som en kamin, så det blev inget dagis för hennes del. Det kändes inte rätt att lämna ner Melker på dagis utan Mathilda, så han fick stanna hemma han med. Mathilda låg och tittade på teve mestadels av dagen, och var allmänt sänkt. Skruttan!

Hon hade sen feber natten till lördagen, men på förmiddagen var hon feberfri och betydligt piggare. Skönt!

Micke och Melker åkte ner på Plask & Lek på förmiddagen. Jag förvarande om att det kunde var en del äldre barn - men hade inte räknat med att det skulle vara sån åldersskillnad... De andra barnen var mellan 3-5 år... Vi hade sett fel på tiden... Vi hade tid en timme senare.. Fast det kom dom inte fram till förrän efter lektionen, men det gick bra ändå :)

På lördageftermiddagen åkte Micke och Melker en sväng till Sigtuna. Där var det marknad och uppvisning av gamla brandbilen, och på den tog dom sig en liten åktur. Melker var toknöjd!

På lördagskvällen hade vi kräftskiva här på gatan och eftersom Mathilda var så pass pigg så var vi med en stund. Det var trevligt! De flesta var barnfria så dom festade loss, men vi tog av förklarliga skäl det lugnt.. Vi fick barnvakt till Melker minsann. Granntjejen la beslag på honom och gick omkring med honom hela tiden. Kändes lite ovant att släppa honom, men han var så nöjd så! Vi drog oss tillbaka vid niotiden - innan det blev alltför livat...

I söndags var det min och Mathildas tur att bada. Nu är det simskola som gäller! Mathilda var jätteduktig och tyckte det var kul!Hoppas bara hon fortsätter tycka det är kul... Hon har ju en förmåga att lessna snabbt...

I går hade vi även Mattias, Ida & Alexander på besök. Det var full fart hela dagen! Jag passade på att packa en del medan dom var här. Så trevlig är jag :)

I dag gick Melker sin första riktiga dag på dagis. Jag jobbade hemifrån för säkerhets skull. Var beredd att dom skulle ringa hem mig då natten var tokjobbig...
Melker vaknade massvis med gånger i natt och bara grät, sen vaknade han dessutom redan 06 i morse... Vi kom till dagis vid åtta, och då var han superglad. Knallade in och tog för sig! Jag stannade kvar en stund, och sen när han förstod att jag skulle gå så blev han lessen...

Han hade varit lessen en stund sen, och även på samlingen. Annars hade det gått bra, förutom att han hade trillat och rivit sig på munnen när dom var ute. Till lunch hade han ätit massvis... Det var pizza-måndag...

När han skulle sova hade han oxå varit toklessen, men ändå somnat relativt snabbt. Han vaknade redan efter en timme, och då var han lessen. Troligtvis har han det jobbigt med tänder... Då när han vaknade valde dom att stanna med honom inne på Kulan. Tydligen så har Mathilda lite svårt att leka med sina kompisar då Melker är lessen, hon vill gärna hjälpa till och trösta honom. Det är ju förståss jättebra - men samtidigt så måste ju hon få vara barn och leka med kompisarna...

Jag åkte ner och hämtade strax innan tre, möttes av en supernöjd kille. Jag trodde han skulle totalkrascha efter den här heldagen - men inte då! Han höll sig vaken ända till 18:30.

I morrn åker jag till jobbet en sväng ändå... hade tänkt jobba hemma, men det verkar ju funka bra så jag åker. Ska samåka med Micke på morgonen! Perfekt...

Inga kommentarer: