onsdag, augusti 16, 2006

Melkers två första dagar på dagis

I går var det dax... Dagisstart för lille sonen.

Melker började dagen med att slå nån form av sömnrekord. Han var uppe runt midnatt och fick sig en slurk välling, och sen sov han ända till 08:40. Helt otroligt!

Halv tio var Micke på plats på dagis med barnen. Mathilda fick börja med att klä på sig regnkläder och gå ut och leka. Micke ringde sedan stressat och meddelade att Mathilda vuxit ur sina regnkläder och att jag var tvungen att köpa nya. Konstigt tyckte jag, för visst sjutton köpte jag nya i våras? Jag gjorde som han bad mig i alla fall... I morse när han skulle hänga dit dom nya så visar det sig att dom hade förväxlat Mathildas regnkläder med nåt annat barn... Ja ja, då har hon två uppsättningar nu då :)

Åter till Melker;
Nu så här första dagarna är ju Micke med hela tiden, så det är ingen större grej. Det är fyra barn som skolas in samtidigt, två på varje avdelning. I går hade Melker fått en liten däng av en annan kille och då blivit lite lessen, men annars hade det gått bra. Han var nere på golvet och lekte en del, och emellanåt satt han i pappas famn och tankade trygghet...

Mathilda tyckte det var kul att vara tillbaka på dagis - och hon hade inte varit glad då Micke kom och hämtade henne efter vilan...

Idag hade Micke suttit lite mer i bakgrunden och fröken Lotta försökt ta mer plats. Det hade gått ganska så bra. Dock hade Melker blivit lessen då Micke gick i väg för att hämta en grej. Melker hade lekt med bilar, gått med Lotta och ett annat barn ut i köket och hämtat frukt (varpå Mathilda frågade vem som var starkast - Melker eller det andra barnet...).

I morgon ska dom vara ute och leka. Det blir nog skoj!
Mathilda ville ju träffa Melker på dagis, men nu har ju han bara varit inne medan hon varit ute.

Jag har jobbat och det känns rätt okej. I morgon kommer jag jobba hemifrån. Skönt att slippa ta sig till och från jobbet :)

Nu i kväll har vi varit och tittat i huset! Ville kolla in en del saker innan flytten, man glömmer ju så fort hur det var det såg ut! Jag blev glatt överraskad faktiskt, hade tänkt mig en del saker värre än vad dom var så det var ju kanon.

Inga kommentarer: