måndag, augusti 13, 2007

Fredag, lördag, söndag

I fredags var planen att jag, Mathilda & mamma skulle gå och se Diggiloo på Ulriksdals Slott. Jag vann biljetterna på jobbet. Vi hade tänkt ta med oss en picknickkorg och sitta i gräset och mysa och lyssna...

Tyvärr hade vi inte riktigt vädret på vår sida, då det regnade större delen av dagen. Vi bestämde oss för att försöka övertala Mathilda att stanna hemma... Vi lockade med att vi kunde ha fest hemma i stället, och det köpte hon. Skönt! Ärligt talat var jag inte så sugen på att åka in överhuvudtaget...

I stället blev det tacomiddag hemma hos oss. Det bestämdes att mamma och pappa skulle komma hit, och med bara nån timme kvar till middagsdax så kom jag på att jag skulle ringa Sandra och höra om inte hon och brorsan ville komma hit. Det ville dom! Skoj...

Det blev en mysig kväll. En av de saker Mathilda hade sett fram emot med Diggiloo-kvällen, var att få vara uppe sent. Därför fick hon nu i stället vara uppe länge.. När mamma & pappa gick hem strax innan elva så följde vi med dem en bit på vägen. Det var extra mysigt tyckte Mathilda...

På lördagen tog vi det lugnt på morgonen. Åt långfrukost och lyssnade på Melodikrysset. Sen klädde vi oss och åkte iväg en sväng till Väsby Centrum. Jag ville bara kolla på lite kläder och Micke skulle köpa en vindjacka och byta batteri i en klocka. Jag hittade inget av intresse, men Micke fick tag på det han skulle.

Åkte sen hem, och när vi kom hem satt mamma & pappa här och väntade. Pappa skulle hjälpa Micke med tvättmaskinen och mamma, jag och barnen skulle åka till gammelmormor & gammelmorfar och hälsa på.

På kvällen hade Melker trumshow för oss...






På söndagen skulle Micke måla garaget, och jag och barnen behövde fly fältet.. Mathilda bestämde att vi skulle åka till Junibacken och så fick det bli.

Jag var lite skeptisk till att åka själv med barnen, men det fick gå.. När vi kom dit kändes det rätt lugnt. Iom att Mathilda inte vill åka Sagotåget så brukar vi gå i bakvänd ordning, alltså börja med lekutställningen. Där var det hur lugnt och skönt som helst. När vi sedan gick upp till Villa Villekulla så var det lite skillnad.. En himla massa folk och varmt som sjutton. Pust... Barnen lekte en stund och sen tittade vi på en Pippi-föreställning. Gick sen till Sagotorget och lekte där. Melker fastnade för Mulle Mecks flygplan och var svår att slita därifrån...

Jag hade tänkt vi skulle kolla på en Karlsson-föreställning, men då var barnen hungriga, så då gick vi och åt. Efter maten lektes det ytterligare en stund på Sagotorget innan vi begav oss hemåt.

Vi hade en kul och mysig - och intensiv dag, men det känns lite som att Mathilda börjar bli rätt nöjd med Junibacken nu... Vi har varit där en del under årens lopp...



Melker inne hos Karlsson


Mathilda hemma hos Lillebror


Karlsson på taket


Melker och Mumin


Barnen träffade Astrid utanför

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ni verkar göra många mysiga, roliga saker! Två sötnosar till barn har du!

Är jätteavis på er utlandsresa, vill oxå!! :)

Anonym sa...

Åhhhh vilka fina barn du har!
Tack kära Sandra för fin kommentar i min blogg.

Vill ju maila dig!!! Ja, ser nu att man kan göra det via er hemsida.

Kram fru P