fredag, augusti 24, 2007

Förskoletjejen

I måndags var det upprop i förskoleklassen.
Det känns ju som en större omställning att börja i förskoleklassen än att sedan början i ettan, så det här kändes som en stor dag!

Jag och Mathilda gick till skolan vid halv tio. Då börjades det med upprop för förskolebarnen inne i deras samlingsrum. Mathilda ville att jag skulle sitta med, så jag fick sitta med och lyssna. Det var upprop och sen pratade dom lite om veckodagar och datum och sånt. Mathilda räckte duktigt upp handen och svarade på det mesta :)

Efter uppropssamlingen så fick barnen ställa upp på led utanför och sedan i gemensam trupp gå till flaggstången där alla barnen skulle samlas. Min stora tjej kändes plötsligt väldigt liten bland alla stora barn.... Rektorn pratade lite och barnen sjöng, och sen fick barnen glass.

När jag gick fram till Mathilda efteråt så stötte jag ihop med min allra första lärare... Hon jobbar kvar på skolan och blev jätteglad för att se mig. Hon mindes mig så väl och sa att jag varit speciell, ett härligt barn... Där ser man :)

Barnen fick återvända in till sina avdelningar och jag gick hemåt och jobbade.

Nu har en vecka gått och det har gått jättebra för Mathilda. Hon trivs bra och har fått nya kompisar och allt verkar toppen. Så himla skönt!


Mathilda på väg till skolan


Samling på skolgården


Bad-Mathilda


Bad-Melker

Inga kommentarer: