lördag, januari 17, 2009

Vilken skön dag!

En riktigt härlig lördag!
Jag har inte ens varit utanför dörren.. och det är ju dumt iofs, men skönt har det varit :)

Jag ägnade förmiddagen åt att städa upp i kaoset här hemma. Mitt på dagen kom Mathilda's kompis E hit och barnen var därmed sysselsatta. Härligt när Melker får vara med och leka!

Mitt på dan åkte Micke och Melker i väg och handlade, medan jag stannade kvar hemma och städade vidare. Pausade lite med bokläsande oxå... Läser just nu "Till dess din vrede upphör" av Åsa Larsson. Det har varit en period av mycket läsande nu. Trevligt!

När M&M kom hem efter handlandet så var det dax för dom att direkt sticka i väg på gympa. Det var första gången på Familjegympan för Melker. Han har själv pratat om att han vill gå på gympa, men nu när det väl var dax så ville han inte alls. Han skulle gå på gympa när han blev stor sa han.. Micke fick muta honom med tuggummi för att dom skulle komma i väg.. Till en början hade han varit avvaktande och suttit och tittat, men efter en stund lossnade det och han hade hur kul som helst. En dagiskompis var dessutom med på gympan, och dom hade kul tillsammans.

I kväll har vi ätit tacos och spelat Pippi-memory.
I morgon blir ännu en lugn dag. Mathilda ska på gympa för första gången. Det är det enda planerade...Skönt!

Inga kommentarer: