lördag, november 28, 2009

Julpyssel och lite annat..

Den här veckan kändes rätt trist, men har ändå gått otroligt fort!

I måndags var det jobbdag och jag jobbade länge.
Tisdagen var en vanlig jobbdag. På eftermiddagen var det dropinfika på dagis, så jag åkte hem lite tidigare än vanligt. Var inte på dagis särskilt länge, så vi var hemma redan halv fyra. Skönt!
Onsdagen bjöd på jobb och sen dans med Mathilda. Melker gick hem med dagiskompisen Olivia och var kvar där tills efter middagen. Mathilda och jag fick äta middag själva, och det var mysigt att få lite vardags-egentid med henne. Hann spela lite kort innan middagen också.
Micke var iväg på SPA med jobbet och lyxade sig..
I torsdags jobbade jag hemifrån och då kunde ju Mathilda kom hem direkt efter skolan. Skönt för henne att få ta det lite lugnt hemma och göra läxan i lugn och ro.. På kvällen stack mamma och jag i väg på kören! Härligt härligt!
I går var det planeringsdag på dagis, så Micke var hemma med Melker nedans jag jobbade. På väg hem stannade jag till på himmelriket Ulriksdal. Så underbart med alla fina julbkommor!
Köpte julstjärnor till köksfönstret, tulpaner och en krans till dörren.

Åkte sen hem och åt fredagstacos med familjen och sen var det Super Mario Bros för hela slanten :)

När Melker somnat och Mathilda gått och lagt sig så övergav jag Micke och åkte ut till Sandra & Nicklas. Mamma var barnvakt till Max, så jag åkte ut för att göra henne sällskap. Hade ändå tänkt göra julkort, och då kunde vi ju lika gärna göra det ihop :)

Hann väl vara där knappt en timme innan Nicklas kom hem. Vi drack lite kaffe och gjorde klar
de sista julkorten och sen åkte vi hemåt. Var hemma strax efter halv tolv.

I dag har Micke jobbat. Jag och barnen har haft sällskap av mamma/mormor plus att Mathilda haft en kompis här en stund.

Vi har bakat lussebullar, fixat pepparkakshus, pysslat och ätit middag. Kul och trevligt - om än lite rörigt och hög ljudvolym emellanåt...


Jag hade förberett med degkluttar till alla innan vi satte oss...

Resten av bilderna snodde jag rätt av från mamma...




Massa härliga saffransbullar


Barnen dekorerar


Mathildas & Emmas dekoration


Dagens alster


Pepparkaksgubbar och snögubbar och lite annat



I morgon åker mamma, Mathilda och jag in till Stockholm för att gå på Rasmus på Luffen!

Inga kommentarer: